Alice Cehlin

Alla inlägg under juli 2012

Av Alice - 31 juli 2012 21:40

Jag slipar för tillfället på min shoppinglista till Ullared. Mycket i hästvärlden håller fokus på just prylar och tyvärr är jag också en av dem. Jag har gått från att vara att stort fan av Börjes till att numera prioritera kvalité. Det är konstigt att man kan ändras så mycket och blir så påverkad av andra, om jag inte hade tittat på andras utrustning och följt bloggar hade jag troligtvis inte spenderat så mycket pengar på prylar. Men nu är det så och jag har börjat att inse att min prylgarderob är relativt välutvecklad.


Men min egen garderob då? Jag har ungefär tre par ridbyxor som är hela. Skoningen är sliten och noppig, sömmarna ger sig och dragkedjorna åker ner hej vilt. Min ridbyxgarderob behöver förnyas och det ska den göras. Jag har för tillfället några mer prioriterade saker inför Ullaredsresan.

  1. Ridbyxor (enfärgade svart, brun)
  2. Ridstrumpor
  3. Ridvantar
  4. Tjockare tröjor
  5. Schabrak till Tappi

Så alltså borde jag komma hem med max 6 olika hästsaker. Men nej tror inte det... Men varför är man så girig då? För att vi vill bara ha och ha och ha. När alla världens djur är skjutna och alla världens vattendrag är tomma då först inser man att pengar inte går att varken äta eller dricka.


Nog om utsrustning. Jag har varit duktig idag, jag har putsat alla mina träns och martingals. Nu blänker dem och lädret blir förhoppningsvis mjukt och härligt.

 

Av Alice - 31 juli 2012 18:33

Stella går på bandet nu och ska göra det i 30 min och idag går hon på ett lite jobbigare program med full lutning. Såret såg riktigt bra ut idag så gårdagens lilla miss syntes iaf inte någonting. Känns bra att hon kan gå på bandet såna här dagar när jag har jobbat och saknar både motivation och energi.

Av Alice - 31 juli 2012 14:31

Äntligen lunch! Idag blev det hamburgetallrik mumsigt och frukt till efterrätt :) har varit riktigt mycket folk idag så har haft att göra. Ska till stallet sen efter jobbet och bättre uppdatering ikväll sen.

Av Alice - 30 juli 2012 22:33

Nu är det ett tag sedan Hööks nya produkter kom ut men först idag fick jag hem katalogen och kunde titta på produkterna med egna ögon inte bara utifrån datorn även om det nu istället var en tidning. Jag fastnade mcket för de nya pikétröjorna och schabrak. Det ena hade varit jätte fint på Tappi, brunt med beige passpoal, mumsigt. Mamma kom med den brillianta kommentaren : har inte du några schabrak? Jo men bara några svarar jag. Sen kommer det klassiska efter ett tag: På min tid hade bara hästarna två schabrak var. Hmm vad svarar man då? Ja men det var då det.


 

Sen tror jag att jag ska investera i deras enfärgade huvor bara för att de är så otroligt stilrena och användbara. Nej min häst behöver de troligtvis inte men jag tycker inte min huvgarderob är så utvecklad än... ;)

 

bildkälla

Av Alice - 30 juli 2012 21:30

Har bara haft det mys ikväll, dock utan Olof vilket är lite trist. Har grillat god mat och sedan gick jag, mamma och Enzo promenad. Rätt skönt att kunna röra på sig lite efter all mat. Imorgon ska jag jobba 10-18, vad jag vet nu ska Stella gå på bandet. 


Följande dagar kommer troligtvis att se ut såhär:

Tisdag (imorgon) Stella bandet 30 min

Onsdag Stella bandet 30 min (jobb 10-19,15)

Torsdag Stella och Tappi ska ridas (ledig)

Fredag Stella vila (jobb 8-19,15)

Lördag Stella och Tappi ska ridas

Söndag Stella och Tappi ska ridas


Det är mycket möjligt att det kommer att ändras men i den mån det går ska jag försöka följa detta och ha det som en slags bas.

 

Jag gäspar och Stella också, dags att sova snart?

Av Alice - 30 juli 2012 19:48

Olof kunde inte följa med till Tingsryd så Bea fick bli stand in. Det var en rätt bra marknad där och mycket att titta på men vissa undrar man vad de gör där. Ett stånd med gamla träns som inte var det minsta rengjorda och de var dessutom inte hela, hmm ja de kanske såldes som reservdelar?


Börjes hade inga marknadspriser, undra om det är för att de är så billiga ändå och vet att de har sina kunder, ja antagligen. Det blev iaf ett bett till Tappi som ska vara på ett annat träns, för tillfället har jag två träns till henne och tycker att det är jobbigt att byta över bettet hela tiden. Det blev dock ett likadant som hon hade innan, men varför byta när hon går bra på det?


Det blev även en flughuva till Stella och en ny Kingsland tröja till mig. Rea, älskar Rea! 

   

Av Alice - 30 juli 2012 19:11

Idag blev det lilla rundan på 3,5 km och jag TRODDE att det skulle vara mjukt för henne men så fel jag hade. Det va ju granitkross på halva rundan typ! Fick panik och trodde att det skulle bli förstört men nej det höll. Men i fortsättningen blir det travis ett tag iaf. För övrigt kändes hon jätte fin, lite stel i början. Travade på bra och jobbade igenom hela kroppen. Tog dock ingen galopp. Känns bra och Stella tycker att det är kul :)

Av Alice - 30 juli 2012 09:12

Idag var första dagen på en evighet som jag inte hade ställt klockan utan bara sov tills jag vaknade. Idag ska två hästar ridas och jag har fått tips om galopp på tappi som jag ev testar. Jag vill inte stressa och många gånger tycker jag att det är bäst att leka fram det. Jag får se hur det blir helt enkelt. När olof kommer hem ska vi iaf till Tingsryd :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards