Alice Cehlin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alice - 31 augusti 2012 19:26

Stöld försök på jobbet och jag står som en fisk och bara blir stum! Hallå gör något? Vadå jag eller? Sen går det upp ett ljus, aha jag ska göra något. Stoppar iaf tjuven och ja jag överlevde några mördiska blickar.

Nu väntar jag på söt Olof som hämtar thai till mig!

Av Alice - 31 augusti 2012 14:40

Mumsigt med lunch särskilt eftersom jag tog med kakor som jag bakade igår. Onyttigt jag vet men Gud så gott! Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har sprungit! Det är sjukt för att vara mig. Olof och jag tog med oss hundarna och sen sprang vi kanske totalt 2 km intervaller. Svettig som bara den blev jag men klart värt det.

Nu ska jag fortsätta att jobba och le åt mina kunder och säga hej, hejdå och ha en bra dag. På med leendet Alice var inte sur tänk på godis ikväll ;)

Av Alice - 31 augusti 2012 08:51

Godmorgon jag har lite smått ångest, skolan börjar den 4 och första inlämningen är vecka 42! Hallå det är ju snart.

Idag är det jobb 12-19.15 kommer nog bli bra tror jag. Stella ska vila idag och det var ungefär denna dagen.

Av Alice - 30 augusti 2012 21:27

Idag reds båda hästarna en lång tur på hårt underlag eller ja vanliga grusvägar som var mjuka av regn. Tappi hade lite test för sig tvärnitade och ville inte gå men visade inga tecken på rädsla eller liknande.

Stella gick bra och var mjuk och trevlig i både skritt och trav. Plockade rätt mycket med formen och krävde lite mer än igår. Ville gärna springa upp med huvudet i växling skritt till trav- jobba vidare!

I galoppen sänkte hon sig fint och var fin i slutet av galoppen. Tappi var mycket fin och tog bra galopp. Är nöjd med hennes utveckling!

Av Alice - 30 augusti 2012 21:21

Idag har inte varit någon bra blogg dag! Jag har varit i stan en sväng med Olof på förmiddagen. Köpte nya jeans och bytte en top. Sen kom världens åskväder med åska och regn. Mysigt att vara inne så passade på att baka en hel del.

Var och red en sväng på kvällen och nu blir det slapp i soffan.

Av Alice - 29 augusti 2012 21:14

Idag red Stella en lång mysig runda i skogen med Annie och winden. Jätte mysigt att rida ut med dom lite, det va ett tag sedan.

Stella hade ingen tanke på att ut och rida när jag kom i hagen för att hämta henne, hon låg och solade med magen i vädret. Sötis!

På rundan skötte hon sig bra och var gudars fin i traven i galoppen kom hon dock inte till ro riktigt. Ville dra på samtidigt som hon inte ville vara först. Tycker ändå att det blev bra och eftersom det va så kravlöst idag gillar jag mest läget.

Av Alice - 29 augusti 2012 16:36

Usch vilken dag! Jag känner mig seg och börjar bli rejält förkyld. Har gjort många missar på jobbet och det är inte likt mig. Iaf inte så mycket.

Stella ska gå ett pass ikväll i sällskap av Annie och winden. Kommer bli jätte kul!

Av Alice - 28 augusti 2012 23:03

Idag gick då Stella ett pass på ridbanan och jag kan konstatera följande:

  • Jag måste länga x antal hål på läderna
  • Jag måste hålla koll på händer och armar
  • Få bukt med Stellas bogar

Det var dagens ridpass ungefär. Jag gjorde massor av volter, serpentiner och åttor för att få henne dit jag ville. Gjorde tempoväxlingar och bara lite allmänna övningar som gjorde henne lösgjord och avslappnad. Bland annat mycket skänkelvikningar för att få loss henne i bogarna, vilket var lättare sagt än gjort.


I vänster var hon stel och detta märktes mest i galoppen där hon ville bli rak och oböjlig. I höger följde hon med men krullade ihop sig och sköt ut bogen. Hmm mycket på en gång och längesedan jag red i paddocken och jag behöver träna dressyr. Jag stör mig på mig själv på bilderna men får skylla på för lite dressyrträningar. 


Jag ville inte ha så höga krav heller idag eftersom det var längesedan vi var på ridbanan så jag tycker ändå att det gick över förväntan.

                   

Ovido - Quiz & Flashcards