Alice Cehlin

Alla inlägg under mars 2012

Av Alice - 31 mars 2012 20:50

Kommande vecka ska jag och Olof till stöten och åka skidor, ska bli grymt kul! Jag har fixat hästvakt och jag tror Hans fixar detta jättebra. Stella ska gå på bandet på 6:an 3 gånger i veckan och jag tror inte hon kommer vara så hemsk när jag kommer hem igen. Övervakningskameran får väl tala för hur mycket hon rör sig ute i hagen. Möjligtvis att hon kommer ha mer energi sen, hehe.


Det tråkiga är att jag missar en hoppträning, men Ronya fick den och jag tycker det ska bli jättekul. Jag hoppas att träningen går bra och jag hoppas att Ingela ger bra tips som kommer ge en bättre utveckling. Ronya är min kompis som jag träffar emellanåt och tittar på lite tävlingar med och sånt kul :) Så Ronya om du läser detta, lycka till på träningen och ta tillvara på allting :)


Jag kommer att uppdatera varje dag om hur jag har det så det kommer inte vara helt tomt här på bloggen, dessutom kan jag avslöja att Olof och jag firar 3 år den 3/4 och det ska naturligtvis firas <3

   

Av Alice - 31 mars 2012 19:34

Idag har Stella gått ett kanonpass. Red fram i skogen med fokus på bra trav i både form och tempo. Var fortfarande stel i höger och ville inte riktigt jobba igenom den, tränade en del öppna och sluta samt skänkelvikningar och det gick himla bra. Jag hade inte riktigt någon motivation och blev därför positivt överraskad när avsaktningarna var så himla bra.


Jobbade i galopp på travbanan och energi är rätt ord för hur Stella kändes. Högergaloppen satt som en smäck idag och jobbade därför vidare lite mer med formen och fick bra respons, kändes kanonbra. Däremot är vänstern inte lika klockren nu vilket är lite komiskt då jag ändå tränar sidorna lika mycket, men det är ju bara bra att knapparna hittas i höger. Iaf hon går som hon ska i vänster men det riktiga klöset fattas. Avslutade med några riktigt snygga galoppombyten. 

     

Av Alice - 31 mars 2012 08:49

Härligt att vara i skolan på en lördag när det är fint väder ska snart börja . Ha en bra dag😌

Av Alice - 30 mars 2012 20:47

Den där riktiga känslan av lov vill inte riktigt komma till mig. Jag började jobba 11,15-19,15 och sen är det högskoleprov imorgon. Det känns sådär. Jobbet gick iaf bra idag det tråkiga är bara att det är så himla många människor som är helt oförstående om hur det är att jobba på ett sånt ställe. 


Skjutsade hem Daniel och sen beställde Olof och jag thai. Så himla gott :) Imorgon blir det dessvärre dålig uppdatering ska försöka uppdatera under dagen och sen blir det stallet. Ska rida Stella en sväng och förhoppningsvis göra något med Grållan.

Ha en bra kväll.

Ps Schenkenberg är inte lika snygg som när jag var liten. Då var han som en gud och nu när man kollar på let`s dance undrar man hur sjutton man kunde vara små kär i honom. 

   http://www.google.se/imgres?q=marcus+schenkenberg
Av Alice - 30 mars 2012 09:55

Stella och jag är lika på många sätt och det sägs att skötaren/ägarens personligheter och sätt speglas i hur hästen är och ja det kan nog stämma till viss del. Första likheten mellan stella och mig är att båda tror att de kan bäst själv, utan hjälp och otroligt envisa. Så idag var alltså Stella jag-kan-bäst-själv-sluta-lägga-dig-i! Om Stella hade fått bestämma själv hade hon inte jobbat igenom högersidan alls, men jag stod på mig och var envis.


Efter mycket trix och knixs fick jag henne dit jag ville och hon gick jättebra. Galoppen var det inga poblem med så fokuserade mest på traven där hon mest ville dra iväg och köra sitt race. Jag tror detta handlade mest om överskottsenergi, hon var på tårna hela tiden och hon vill gärna slå ifrån sig när hon vill göra det hon vill. 


På slutet var jag alltså nöjd och då skittade vi av på långa tyglar och bara njöt av det fina vädret.

Nu blir det duschen då jag ska jobba och jag börjar tidigare pga mycket på jobbet.

Ha en bra dag :)

   

Av Alice - 29 mars 2012 19:57

Vilken dag det har varit idag. Om jag inte har berättat det innan gör jag det nu, jag har grym träningsvärk!!! Jag ser ut som en vaggande säl som typ luffsar fram. Det är iaf lite skönt med träningsvärk för då vet man att träningen iaf har varit till nytta. 


Jobbade ikväll 16-19,15 sorgligt men ändå en bra dag. Jag tycker att jag utvecklar mig rätt mycket på jobbet och jag gillar att träffa människor, särskilt vissa hehe ;) Jag brukar dela in mina kunder i kategorier och det gör att det blir så mycket roligare och kunderna vet att man behandlar dem väl.


Stella har fått vila idag och pappa och Hans hjälptes åt med stallet, tack för hjälpen :) Imorgon ska jag ta mig till stallet tidigt och fixa stallet och rida stella en liten runda i skogen, det är ungefär vad jag hinner innan jag börjar jobba 13-19,15.

 

Av Alice - 29 mars 2012 10:52

Iår då så blev det hoppning i paddocken, för tillfället finns det ett hinder där och det gäller att ha någon med som kan springa och ändra det när jag vill det, så det gjorde Olof. Stackars Olof var nog helt slut efter att ha sprungit fram och tillbaka, gränsen gick när jag ville ha Olof som markbom, hehe.


Iaf Stella var pigg och lyssnade på minsta lilla signal, skönt när det är på det hållet. Jobbade lite markarbete inna jag började hoppa. Gjorde mycket serpentiner, volter och åttor och det fungerde bra, var väldigt mjuk och balanserad. Sen till själva hoppningen.


Det finns bara två höjer som man kan hoppa för hållarna har rostat fast. Började med det låga kanske 50 cm ungefär och hoppade det på diagonalen ungefär från vänster blev det en snäv sväng så hon fick träna på det och jag fick träna på balans och position. Höjde sedan upp det, vet inte höjden och då var den på medellinjen. Den distansen gillar inte jag. Jag har svårt att se avståndet och skulle helst velat ha en markbom men eftersom inte Olof ville ställa upp på det klarade jag mig bra utan.


Lät hindret komma till mig och allting flöt på bra, Stella hoppade bra men dök över ibland vilket syns på bilderna sen. annars tycker jag hon var himla trevlig. Högergaloppen satt till 100 % idag och det bästa var att Stella tyckte det var kul också.

     


Gillar inte min skänkel.  

Av Alice - 29 mars 2012 10:47

Igår blev det ingen vidare uppdatering. Oof och jag pluggade båda två hela dagen med ett litet avbrott när vi var i stallet Hela kvällen sen gick åt till projeketet som faktiskt är inlämnat idag, känns grymt skönt. Detta firar jag med att jobba ikväll. Har tidigare frågat om jag skulle jobba ikväll men nej därför blev det hastigt och lustigt i planeringen nu och det gillar jag inte riktigt även om jag vill jobba. 


När man har häst är det extra noga med all planering och när jag jobbar måste ju någon annan kunna ta hand om Stella och stallet. Så jag hoppas att pappa och Bea ställer upp och hjälper till idag. Annars är det rätt lugnt här, solen skiner och det finns så mycket annat man skulle vilja göra när det är så fint väder än att sitta inne och uggla.


Ha en bra dag, njut av det fina vädret :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards