Alice Cehlin

Alla inlägg under december 2012

Av Alice - 30 december 2012 09:27

All snön är borta nästan men isen är kvar. Olof ska jobba en stund idag och under tiden ska jag pyssla med Stella och även försöka rida tappi får se hur det blir med det eller om jag väntar till imon då Olof är med.

Allt inför nyår verkar iaf vara fixat och det största problemet nu är kläderna men det löser sig. Ha en bra dag alla

Av Alice - 29 december 2012 22:40

Stellas ben är fortfarande lite lite svullet längst ner, att det aldrig kan släppa. Troligtvis hänger det på att de inte rör sig i hagen och inte får något blodcirkulation. Jag ska iaf hålla koll nu och imon ska jag ha en pysseldag med Stella och tappi ska ridas.

Idag har jag jobbat. Fullt ös medvetslös. Nu ikväll har mormor och morfar varit här och ätit mycket trevligt.

Av Alice - 28 december 2012 17:26

Vilken underbar dag i Växjö. Känns bra att åka iväg och göra lite annat ibland. Idag blev det ett par gröna byxor från pieces och en blå blus från jc. Inget konstigt. På hööks hittade jag ett par tyglar som passade perfekt till mitt ena tränas det enda som va negativt var att spännena var fyrkantiga istället för rundade. Hittade även ett bett och lite borstar som fått ben.

Av Alice - 28 december 2012 11:01

På väg till Växjö för lite shopping och ska ta en titt på hööks och se om jag hittar något bett och tyglar. Annars ska vi stanna på Börjes när vi kör hem. Kommer nog bli en bra dag.

Var i stallet i morse Stellas ben var pyttelite svullet efter natten. Kommer gå ner under dagen när hon rör sig.

Av Alice - 27 december 2012 22:09

Kände igenom Stellas ben ikväll och något pyttelite varm på det frambenet som innan. På med lite gel. Träffade sedan bästis fästis och pratade och hade det bra. Nu ikväll har det blivit lite film och fika :)

Av Alice - 27 december 2012 20:39

Här kommer förhoppningsvis några bilder från idag :)

Av Alice - 27 december 2012 15:53

Idag fick Tappi gå ett pass och det var välbehövligt minst sagt. Inga problem att ta i hagen, kom direkt och tyckte att det skulle bli skit kul att komma ut. Inne i stallet var hon en liten djävul ungefär, var på allting och skulle undersöka och stampade, taktade och höll på. Energin bara flödade. Sen var det ju nästa problem, att hoppa upp. Höll på i ca 20 min och bara tränade och få henne lugn och avslappnad. När jg blir över henne alltså står på pallen blir hon stressad och tycker att det är konstigt så nu är det träning med att stå över henne och prata lite klappa på sadeln och sånt.


När hon väl slappnat av och funnit sig i det är det bara att hoppa upp. Under dagens runda tränade vi på bromsen. Bea gick med och då blev det automatisk träning med att kunna skritta lite mer lugn jämte Bea. Det gick jättbra. I traven jobbar vi vidar med att kunna variera tempot och även at hon ska sänka sig lite och ta ett bättre stöd. Vilket för första gången med mig på ryggen gick bra. Jag är nöjd med Tappi.


Stella har vilat idag men efter hennes rodeo uppvisning i hagen är det inte konstigt om hon sparkar sig själv oc blir svullen, hon såg iaf fräsch ut vilket är sönt. 

     

Av Alice - 27 december 2012 11:35

Idag regnar all snö bort, rätt skönt ändå. Var hos naprapaten i morse och fixade till 5 nya låsningar i ryggen. Härligt att bli av med dom. I eftermiddag ska det bli bättre väder så då ska jag rida tappi om jag får tag på henne. Vanligtvis är det bara Olof som kan fånga in henne så får hoppas på det bästa.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards