Alice Cehlin

Alla inlägg under juni 2013

Av Alice - 17 juni 2013 07:13

Halloj mina trogna läsare som ni märker är min uppdatering inte på topp här. Det finns nu mera inte riktigt tid för det. Jag har nämligen bytt bostad och bor nu tillsammans med min fina pojkvän och här har de tydligen glömt att internet uppkomling är bra att ha.

Det grejas en hel del här med möbler och allt. För mig som bott hemma är det ju helt plötsligt jättemycket att fixa med. Mina saker har dock inte flyttat med riktigt än men det är också på G.

Stella går på som vanligt och ja livet är på topp. Jag hoppas kunna kika in här emellan åt.

Av Alice - 7 juni 2013 14:48

Idag är första gången på länge som jag faktiskt har tid att sitta ner och skriva något här. Skola och jobb avlöser varandra och igår hade Jocke och jag en heldag på Ikea där det inhandlades en massa nytt. Kommer blir super bra när allt är på plats och fixat.

Stella går som tåget och den lilla svackan vi hade har reparerats och nu går det framåt igen. Idag fick hon nya skor. Ännu roligare är att Tappi börjar ta galopp riktigt bra och kunde galoppera länge sist vi var ute. Härligt!

Av Alice - 4 juni 2013 17:49

Idag var Stella och jag ute på upptäcksfärd och vi kom ut på ett helt fel ställe. Vid den stora vägen och därmed gick en otroligt fin väg till spillo. Jag skojar inte om jag säger att de måste ha klippt den vägen med gräsklippare, helt underbar skogsväg i både bokskog och sen riktigt gammal granskog, så himla härligt. Det fanns en väg som gick åt rätt håll men där stod en traktor med vedkap på så vi får utforska den en annan dag. För övrigt bara älskar jag att rida Stella just nu. Vi är så sammansvetsade och litar på varandra. Idag tjabbade hon inte det minsta med munnen utan tog bra stöd på bettet och bara tutade på. Underbara lilla häst. 


Nu ikväll ska jag iväg ut en tur med Ida oh vi verkar få himla fint väder :)

 

Av Alice - 4 juni 2013 07:07

Idag är det fullt ös vilket passar mig perfekt då hinner jag inte med att fundera och greja en massa som tar energi. Igår gick Stella en längre runda och var hur fin som helst. Började passet med att vara lite bråkig och inte ta något stöd men sen var hon så fin. Trampade på bra och tog bra stöd på bettet. Riktigt nöjd med stellsson.

På vägen hem hittade jag en ny väg genom bokskog som någon ridit en massa på så den ska vi utforska idag. Idag blir det en massa plugg och sen ikväll en tur med Ida. Var länge sen nu så ska verkligen bli roligt!

Av Alice - 2 juni 2013 18:34

Denna helgen alltså, den bara försvann. Igår red jag Stella ett kanonbra pass. Utforskade en ny väg men tyvärr gick den inte så som jag ville så ska prova mig fram från ett annat håll. Stella var iaf riktigt fin igår och var mjuk och smidig i sidorna. Är underbart att hitta den där känslan. Idag har hon dock fått vila eftersom jag har jobbat och pluggat resten av eftermiddagen. Nu är det rätt viktigt för mig att prioritera skolan nu när det bara är lite lite kvar på denna terminen.


Är helt sjukt att det redan gått ett år sedan jag längtade till studenten och räknade ner dagarna. Jag lovade mig efter gymnasiet att aldrig tävla i betyg och att bara försöka ha det roligt och inte se till prestationerna. När jocke pratar om sin gymnasietid för några år sedan blir jag alltid så avundsjuk av att de hade det så kul, och just därför lovade jag mig själv redan innan att bara försöka ha det kul. Därför stressar jag nu mera inte med uppgifter för att de ska vara klara en vecka innan utan är glad över att känna att jag har gjort mitt bästa och presterat så bra jag kunnat. 


Det är det som är roligt som man kommer ihåg, alla roliga minnen och skratt som man har delat med människor man tycker om. Lägg så lite tid som möjligt på sånt som tar energi ifrån dig och dessto mer tid på sånt som ger dig energi! 

 


Ovido - Quiz & Flashcards