Alice Cehlin

Alla inlägg under februari 2013

Av Alice - 28 februari 2013 16:42

Idag har Stella blivit vaccinerad så nu blir det vila någon dag och sen lite lugnt. Stella reagerade inte något på vaccinationen förra gången men de ska ju alltid vila så det passar bra. Synd bara att vi prickar in vilan med det fina vädret. Nu ska Tappi få lite tid och jag ska försöka att ge henne lite mer tid och kärlek. Igår friserades Stella med manen, svansen, kronrand, öron och hovskägg, vilket gjorde att jag nästan inte kände igen henne idag. Hon är så fin min lilla sessa. 


Jag har en tenta som ska lämnas in nästa vecka så nu är det fullt ös på den som gäller. Jag har 4 sidor effektiv text kvar och på det ska besultsfattande, problemlösning och skuld få plats samt ett begrepp till som ännu inte uppenbarat sig för mig. Jobba, jobba jobba!!

 

Av Alice - 28 februari 2013 16:36

Ett fynd var det och då är jag inte jätte kräsen med hur resten är. Dagens fynd var en kingsland jacka bomber classic röd i unisex modell så är större än vanliga damstorlekar. I min fleece har jag xs och i denna jackan blev det M men jag gillar den och det kommer inte vara några problem med att ha västen under. Jag fyndade den för otroliga 350 kr, vilket är typ halva priset mot vanligt. Den får hänga med ett tag iaf. För mig gör det ju iget att den är utgående. 

 

Av Alice - 28 februari 2013 12:30

Vilket underbart väder med 10+ ute och soligt med blå himmel. Har varit i Tingsryd med en kompis och fyndat på riktigt ni får se sen. Nu ska jag dra mig mot stallet, Stella ska vaccineras.

Av Alice - 27 februari 2013 16:50

Tanken idag var att jag och Stella skulle utforska en ny väg men det ändrades snabbt. När jag tog in skruttan från hagen var hon tjock i frambenet igen. Kollade igenom benet och det var varken varmt eller "svullet" men var tjockt. Vägde för och emot men i vilket fall så behöver hon röra på sig för blodcirkulationen. Jag ställde henne lite och fixade lite annat och sen när jag kom tillbaka var hon bra. Mycket konstigt. 


Ändrade rundan iaf och red en liten runda i skritt., trodde jag. Stella tyckte något helt annat. Det blev inte enabrt skritt som tänkt men i vilket fall så kändes hon super fräsch och jag är så glad för att Stella känns så bra och går så bra nu. Vi hittade en annan stig som en ridit på men spåren tog slut vid ett hygge så någon dag utforskar jag det till fots först.

 

Av Alice - 27 februari 2013 16:48

Min nya favoritbild på Tappi. Gillar verkligen denna lilla fina hästen. 

 

Av Alice - 27 februari 2013 13:13

Här kommer ett gäng bilder från i helgen när jag red Tappi. 

       

Av Alice - 27 februari 2013 12:18

Idag på morgonen kom hovis och skodde Tappi och verkade Chrissan och Daffo. Nu har alla hästarna fina fötter och fina broddar på både Stella och Tappi. Fixade stallet med Olofs hjälp och ska snart upp och rida Stella. Såg att en annan ridit på en fin liten skogsväg så tänkte haka på hennes spår nu innan snön smälter bort. Hoppas jag ka hitta någon ny och bra ridväg. Framåt våren har jag ett helt gäng med vägar som jag ska utforska, vet inte hur underlaget är där än så vill vänta tills jag ser marken ordentligt. 


Nu blir det först lite plugg på tentan. 

 

Av Alice - 26 februari 2013 18:12

Igår gick Stella ett litet kort pass i skogen med fokus på att få henne lösgjord. Var lite stel i vänster och vill då gärna putta ut bogen och lägga huvudet på sne på ett mysko sätt. Detta fick vi rätsida på och sen gick vi över till förflyttningar och öppna och sluta, inga problem alls. Gjorde på liknande sätt i traven och jag blev helt häpen. Stella gick grymt bra, det är ytterligare ett bevis på hur viktigt det är med skrittoch verligen få loss allt. Ett super bra stöd och jag kunde variera hög och låg form. Vilken känsla!

 

Eftersom vi fokuserade rätt mycket på traven igår ville jag lägga fokus på galoppen och skritten idag. Jag valde en lång runda på 2,5 timme med mest skritt för att få henne avslappnad och samtidigt kunna göra lite annat med henne typ förflyttningar. Traven var lika bra som igår och skritten fick jag jobbad med en hel del. Jag var rätt dum eftersom vi inte ridit den rundan på jättelänge var Stella jättespänd i galoppen, och jag fick tänka om. Jag ändrade mitt mål i galoppen till att hon skulle lyssna, kunna variera tempot och byten i galoppen. Det gick bra även om formen var sådär. Jag fick konstigt nog en bra känsla ändå, Stella gick att korta ihop rätt mycket med en okej form vilket kändes bra.

 

Ovido - Quiz & Flashcards