Alice Cehlin

Alla inlägg under januari 2013

Av Alice - 31 januari 2013 22:22

Hoppas jag är på bättre humör imorgon. Jag behöver tänka igenom och göra om lite. Förändringar är ibland det bästa. Sova och rensa huvudet. Imorgon kväll kommer bilder på Stella som bästa Olof har tagit :)

Av Alice - 31 januari 2013 20:34

Stella var på sitt tittigaste humör idag pga blåst. Vi hade klass 2 varning här men jag tror att det mesta var över när vi gav oss iväg. Egentligen fick jag en himla bra känsla redan från början. Stella går så otroligt bra på Happy bettet, skummar och är underbar. Var fin i sidorna nu när jag kunde få henne mer rund och mjuk hon var egentligen fin i både trav och galopp också men eftersom hon var tittig blev det spänt och det blev lite stel och inte så harmoniskt. Jag är ändå nöjd med lillsessan.

 


Tappi är Stellas raka motsatts, blåst innebär att man kan få göra sig stor och vara kaxig enligt tappi. Hon går coolt fram överallt och tycker att livet leker. Det är så himla skönt att se hur fin hon är och modig. Tappi sluta aldrig att förvåna mig. Någon som heller aldrig slutar att förvåna mig är min underbara pojkvän. Att Olof och Tappi har ett speciellt band det vet jag men nu är de så tajta att det räcker med att de tittar på varandra och tänker så stannar Tappi och travar vid sidan utan någon kontakt alls. 


Olof visade mig lite rörelse som är bra för det med kontaken och Olof visade så lätt och han gjorde ingenting han bara tänkte så gjorde Tappi. Men när jag skulle prova då var det som om Tappi tänkte; Snälla Olof hjälp Alice hon fattar ingenting.

 


Av Alice - 31 januari 2013 20:22

Att glida på en räkmacka är något som vi här nere i Blekinge säger ibland. Att få en lite extra bra skjuts utan någon direkt ansträngning. Efter senaste turen ikväll är det just det som slår mig, hur en del bara kan glida igenom allt och gå obemärkta därifrån. För det ligger i deras natur. Sånt stör mig. Avundsjuka kanske är det som slår er, ja det kanske är just det som är mitt problem. Varför går det så lätt för andra men inte för mig?!


För att det är vi som kämpar, ställer upp och vill finnas som kommer stå på egna ben sen tilslut när de andra redan ligger ner med en knytnäve i ansiktet. Ibland hade det varit skönt att få allt serverat men vad lär man sig på det? Hur ska man kunna förstå hur det fungerar om man inte misslyckas, får göra om och göra rätt. Men det är väl det som slår mig, en stor jäkla lathet. För är det något man inte bör vara om man är hästmänniska så är det lat! Har man häst har man det alla dagar i veckan även julafton och nyår. 


Jag strävar efter ett liv med kunskap och utveckling. Att nå nya höjder och nya mål och att ha kämpat mig dit. Jag vet många som gör just det, kämpar och det är grymt häftigt. För vilken känsla slår den känslan, av att detta har jag åstadkommit och kämpat mig till!


Alla kan men med olika förutsättningar det som skiljer oss från mängden är viljan, har man viljan och hoppet kan man nå stjärnorna även om man bara siktade på grantopparna.

   

Av Alice - 31 januari 2013 09:16

Det hade jag behövt. Jag och min hjärna kommer inte överens lite smått tråkigt och kanske vesäntliga saker i mitt liv behöver bytas ut? Känner mig aningens djup och ibland måste man tillåta sig det. Nu ska jag rensa tankarna på Enzo promenaden.

Av Alice - 31 januari 2013 08:23

Det finns både negativa och positiva saker med regn och rusk. Det positiva är att snön försvinner och eftersom att det är varmt ute även isen i viss mån. Det negativa är att det är blött precis överallt och att allting istället blir slaskigt. Varför kan det inte regna intensivt på natten så att all snö och is går bort och sedan bli fint på morgonen med sol och kanske lite kallare lagom till man vaknar. Ständiga problem.


Idag ska både Tappi och Stella ridas, jag hade tänkt en lite längre runda och att Olof skulle kunna ta lite bilder men eftersom det är sånt himla äckligt väder får vi se hur det blir med det. Det är iaf dagens planer. Jag hoppas få resultatet på en tenta till så jag kan bli lite lugn. 

Ha en bra dag :)

   

Bilder från septemers höst/sensommar väder


Av Alice - 30 januari 2013 20:54

Mumsigt :)

Av Alice - 30 januari 2013 18:49

Schabrak del 1.

Två schabrak från JW får börja. Jag har ett rött och ett blått och är helt okej nöjd med dem. De håller formen bra och är snygga både till vardags och till lite finare.

   

Jag har sedan tre schabrak från shockemöhle. Ett grått och ett svart i allroundmodell och ett blått i dressyrmodell. De här schabraken är nåot av mina favoriter. De håller bra och är stilrena och billiga.

       

Två schabrak från pessoa får avsluta del 1 av schabraken. Båda två är köpt begagnade och var i kanonskick. Det bruna är något urtvättat och sämre i formen medans det blå är fint i skick och ligger bra under sadeln. Jag som brukar rida med en liten antiglidpad under behöver inte det med tanke på att det är lite mockaaktigt material.

     

Det var allt i del 1 men det kommer fler så småningom. 

Av Alice - 30 januari 2013 12:21

Idag tog jag med mig kameran till stallet och tog bild på nästa del till min utrustning det gick på 5 min men det ska göras och nu är det gjort. Inlägget kommer upp ikväll.

Tuppar säljes till högstbjudande! I stallet har det flyttat in tuppar tillfälligt och idag räknade jag hur många gånger de gal under den halvtimman jag var där. 63 gånger!! Snacka om att jag får tuppjuck!

Ovido - Quiz & Flashcards