Alice Cehlin

Alla inlägg under oktober 2013

Av Alice - 10 oktober 2013 20:33

Idag har det varit jobb hela dagen och det är ingen mening att ens kommentera den kassa uppdateringen eftersom jag inte prioriterar att blogga speciellt mycket. Bloggen får den tiden som blir över och när jag har motivation till den helt enkelt. Otroligt skönt att man inte har kontrakt på det eller press över antalet inlägg/dag. Har tillbringat en hel del tid i skolan och haft bland annat en examination som jag som  vanligt improviserade trots ett komplett manus i handen. 


Stella går som en klocka vilket är skönt men samtidigt lite tråkigt. Det finns alltid saker att jobba med men ibland är det skönt att bara få fokusera på det akuta. Samtidigt gläds jag åt att jag kan jobba med finliret direkt utan att vara död när jag kommer till den biten. Denna veckan har det även hunnits med en del umgänge med vänner som annars har fått vänta vilket känns bra. Igår var mamma, pappa och syrran här en sväng och innan dess två andra fina vänner vilket känns som en lättnad att äntligen få ge dem lite tid som de verkligen förtjänar. 

Nu ska jag skriva ihop lite innan hela sverige bakar  börjar. Bjuder på bilder från bullbaket. Jag tyckte det såg så mysigt ut med nybakta bullar på vår vedspis där även mina korgar med lök och redskap står till vardags. 

   

Av Alice - 8 oktober 2013 11:22

Det rasslar bara till lite så var det helg och nu är det tisdag igen, galet vad tiden går. I lördags skulle egentligen Jocke tränat nere i skåne men den blev inställd så istället tog vi en tur till Kalrskrona för att shoppa lite saker till hallen och hämta ut bredbandet som blivit lagat. För övrigt kan jag säga att det var en kass säljare. Jag själv som är butiksbiträde försöker att sälja så mycket som möjligt och när det då kommer kunder ska köpa något och i princip skriker att man ska köpa något i detta fallet en sticka till bredbandet och säljaren ändå inte vill sälja något vad är det för fel då? Kanske ska man inte vara säljare då? Vi fick istället rekomendationen att prova det som blivit lagat. Tror ni att det fungerade? Nej! 


Blev iaf god mat på Mio och jag blev ett par skor rikare. Köpte även ett fint nyckelskåp som målades om för att passa till det övriga och det blev så himla fint. Jocke satte alla listerna så nu är det nästintill klart. :)

I söndags red vi en härlig runda med hästarna i strålande sol och blå himmel och 17 grader varm, hmm vad hände där? Riktigt mysigt iaf. Buggen fortsätter och jag fick en hel del positiva kommentarer, det märks att min privata tränare gör ett bra jobb, stort tack! Blev en riktig lyxkväll när fin kompis bjöd på mat och otroligt god mat dessutom och trevligt sällskap. Perfekt avslut på helgen.

 

Idag har jag grym träningsvärk för den som vill veta. Jag sysselsatte mig med att plocka äpplen hela eftermiddagen igår så jag har sån sjuk träningsvärk i låren. Så Stella får nöja sig med en liten mindre runda idag. Nu ska jag ut i det fina vädret, ha en bra dag :)

 

Av Alice - 4 oktober 2013 17:02

Här bakas det kanelbullar för fulla munnar, de ser goda ut så hoppas de blir det också. Stella gick ett pass i morse, det blåser storm om vartannat här men hon gick förvånansvärt bra ändå. Det har även kommit hem spån nu så hästarna kan vara inne framöver. Stella ser lite frusen ut i hagen men det är fortfarande relativt varmt så det går ingen nöd på dem för det. Nu väntas det lite fix här hemma ev ska det inhandlas foder så hallen kan bli klar. Det blir så himla bra, mkt nöjd med resultatet! 


För övrigt är det himlans mysigt ute med lite blåst, fina färger och löv överallt. Bara älskar hösten!

   

Av Alice - 3 oktober 2013 08:41

Otroligt att det redan är torsdag, nyss var det måndag. Jag längtar till helgen då händer det massa kul saker som kommer upp på bloggen senare. Jag jobbade tisdag och onsdag så därför har bloggen som vanligt hamnat lite efter. Idag är det däremot skola i eftermiddag och efter det ska Stella ridas.

Stella går så himla bra nu mera det är bara glädje och lycka. Jag ska inte säga för mkt, det kan vända på en femöring men andra dagar har det bara gått såååå bra!

Ikväll kommer det upp lite nya bilder också så håll utkik. Nu blir det enzopromenad i ett grått och tråkigt väder.

Ovido - Quiz & Flashcards