Alice Cehlin

Alla inlägg under december 2011

Av Alice - 31 december 2011 17:40

nagellacket håller på att torka, kläderna är framhängda och håret ska fixas annars ligger jag rätt bra till tidsmässigt. Jag har jobbat idag så kände mig lite stressad, sen vidare till stallet och fixa det. Vi hjälptes åt att ta in hästarna och sen var det bara att springa in i duschen. ikväll bär det av till middag med min syssling och hans familj sen vidare till olofs kompis i stan. jag har inte så mycket frväntningar på kvällen då jag känner mig lite halv kass håller på att bli rejält förkyld. Men det blir vad man gör det till! 

2012 har alla förutsättningar för att bli ett bra år.

Gott nytt år till er alla! :)

Av Alice - 30 december 2011 20:20

Idag blev det en otroligt lugn dag för ovanlighetensskull. Jag och Olof gick en lång runda med hundarna och var ute i 2 timmar och bara gick och pratade, skönt. Sen åkte jag till stallet med bea och fixade stallet. eller egentligen mockade jag bara och sen fixade hon mat och spån medans jag red. Jätte snällt Beatrice, tack för hjälpen! :)

Stella skulle egentligen ha gått på bandet men jag ångrade mnig då hon får vila imorgon också. Iaf så red jag på travbanan först men hon hade så otroligt mycket överskottsenergi så jag fick avbryta efter bara ett varv, travade loss henne på vägen och återgick till travbanan sen. Då hade det hänt mycket och hon gick som en klocka. Gjorde intervaller i traven och sen jobbade jag rätt lugnt i galoppen med lite tempoväxlingar. Det var iaf ett bra och kort pass. 

På kvällen åkte vi till Tingsryd och jag provade alla ridstövlar de hade men nej inga passade som jag ville. Så på tisdag ska vi till kalmar och då hoppas jag att jag hittar några som faller mig i smaken. Jag inhandlade iaf ett nytt rött dressyrspö som jag blev lite kär i, hur man nu kan bli det i en pisk? 

Nu blir det en lugn kväll med god mat och imorgon är det nyårsafton! Jobb och sen fest.

     

Av Alice - 29 december 2011 20:02

Idag har jag jobbat på mitt älskade jobb, helt otroligt. Min chef ringde igår och undrade om jag ville hoppa in och jobba några timmar. Vad säger man då, såklart ja! Särskilt eftersom mina ridstövlar bestämde sig för att gå sönder båda två samtidigt. Det var iaf jätte kul och det känns bra att jobba där ett fjärde hem ungefär. Stella fick vila i hagen idag men som vanligt har de busat otroligt mycket i hagen.

Imorgon ska jag antingen rida en liten runda om jag hinner annars får hon gå på bandet något blir det iaf. På kvällen ska vi till tingsryd och jag får se om jag hittar några ersättare till mina vardagsstövlar. Annars ska jag fundera på ett par bocaj, tretorn, eller ett par till mountain horse jag får se. Det kan bli ett par från hööks också jag har inte alls bestämt mig!

 

Nu ska jag och Olof titta på S.W.A.T den är verkligen kanon bra rekomenderas starkt!

Av Alice - 28 december 2011 20:47

Idag var det då dags för den stora dagen, pay and jumpen i Hoby. olof och jag åkte till stallet vid 12 och Snutt fixade Stella medans jag putsade det sista, även fast det inte är någon riktig tävling vill jag ändå att allting ska vara rent och fint. Olof badade halva stella (man, svans, huvud och ben) Sen ryktade han henne och gjorde henne så fin, tack älskling för hjälpen! Hon fick vara inne i några timmar som uppladdning. Det blev några timmars paus sen och sen tillbaka till stallet där det bara blev en sista puts och sen lastning.

Till hoppningen. Jag gjorde som jag brukade göra på tävlingen, skrittade mycket, lite trav och sen rätt mycket galopp i framåt tänk. Hoppade fram rätt lugnt med mest fokus på bra språng som är positiva. Första var 60 cm och det var inga problem det blev lite trav i mellan åt men hon hoppade bra, hon slarvade lite sa olof men det kan va för att hon tyckte det var lite lågt eller red jag dåligt;) Jag hade bara 3 starter före mig till 70 så skrittade henne och klappade om henne och sen hoppade jag 3 språng innan jag gick in på banan. Nu tuffade vi till oss och det var rätt galopp alla gånger nästan inget trav och kanon språng. Hon lyfte bra och fick anstränga sig lite mer, det känns jätte bra men tävlingar är inget jag kommer utsätta mig för i framtiden fy fan vad nervös jag är på bara såna här små saker.

Bilder från idag hittar ni på beas blogg.  http://youknowbea.devote.se/ 

Vill även säga grattis till Ronya som red jätte fina rundor med hennes Arab Larionow :)




Av Alice - 27 december 2011 18:31

Allting har rullat på idag men nu precis blev det panik i mitt lilla huvud, jag var inte med på startlistan till morgondagens hoppning. Så vad gör man då? Jo man ringer till ordförande och hoppas på att hon fixar det och jo då det är okej allting, skönt! Men det var lite jätte panik innan. Nu är det iaf fixat ;)

Idag har jag och lillasyster varit i Karlshamn och tittat runt lite på rean, det blev dock inte så många inköp. Jag skulle byta mina benskydd men de andra i fullstorlek var jätte stora så det blev cob ändå, de täcker det de ska så det är inga problem. Jag red även stella lite lätt idag. Hon var inte riktigt på humör idag så fokus var på att ens gå framåt för skänkel, vilket tillslut gick bra. Jag red några varv på ridbanan, den var inte i toppskick så nöjde mig när det gick som bäst. Olof var med mig och hjälpte till med stallet. Jag har även försökt fixa till stellas man, det gick bättre med hjälp så nu är den finis igen.

   

Av Alice - 26 december 2011 20:23

Nej något jullov känns det ju inte som, ännu mindre annandag jul. Det är +10 grader här och solen har varit uppe en sväng men regnet hänger i luften nästan så man kan ta på det. Jag firade iaf med jakt idag tillsammans med Olof och hans jaktlag, väldigt trevligt men ingen träff eller det blev inget siktande ens. Jo det var faktiskt läge på en bock men jag rörde tydligen på mig och skrämde den. Annars såg vi faktiskt 10 rådjur och 2 älgar så det har ändå varit otroligt spännande. 

Jag red setlla sen och det var ett tag sen känns det som även om det bara var 2 dagar sedan. Hon var minst sagt laddad. Vi red en runda i skogen och hittade faktiskt ett trevligt träd som vi skuttade ver några gånger. Jag har en känsla av att det lär bli mycket titthinder på hoppningen på onsdag så måste öva lite, i värsta fall får vi väl hoppa över stilla stående det klarar stellis ;)

Hon gick faktiskt himla bra annars idag, bra form som var avslappnad busar en hel del och det är härligt. Min underbara mamma hjälpte till med stllet sen. Jag provade även mina nya skydd och de bak är snudd till för små så ska kolla hur mycket större de stora är och isf byta om det är någon mening och om rätt färg inns, de täcker det de ska man nja, inte helt nöjd.

       

Av Alice - 25 december 2011 22:12

Idag har det varit som det brukar vara på juldagen ungefär, skillnaden i år var att jag var hos Olof till 14.00 och sen fortsatte till min släkt på pappas sida och firade jul där. Jag fick som vanligt bra julklappar som kommer väl till pass nu i mellandagarna, nämligen presentkort och denna gången ska jag prioritera nya saker till mig istället för stella, hon har nämligen fått det som stod på hennes lista :)

Imorgon kommer jag att vara i stallet en stund ocg rida stella en runda i skogen och ta in alla hästarna, det kommer bli skönt att få en stund med hästarna. Imorgon ska jag även följa med Olof på jakt och se om jag för samma tur med mig denna gången också, förra gången sköt han ett rådjur.

Jag skiljer mig från resten av mina kompisar även denna dag, då de flesta är ute men det gör inte mig något jätte mycket, jag trivs bättre här ;)

 

Av Alice - 24 december 2011 20:33

Idag är det julafton och det är min favoritdag på året ungefär. Det började med att hela familjen samlades hos mormor och morfar år jullunch med allt vad det innebär, sen gröt och fika och godis. Sen var det den stora stunden, paketöppning. Alla tycker vid detta laget att vi är för stora för tomte men det känns lite konstigt och den stora förväntningen med tomte försvinner lite men annars har jag inget emot det. Mina kusiner var också med men i år tycker jag faktiskt att jag hade övertaget med paket högen. 

Jag fick en hel massa saker med bra saker, strumpor, hårspännen, smink och mycket mer. Av min lilla älskling fick jag en lamicell hjälm, egentligen ville jag vänta med att köpa en men jag blev jätte glad jag är i akut behov av en ny hjälm. Den passade perfekt och allting. Jag fick även catago skydd runt om av mamma och pappa. En kingsland mössa av farfar, den var också välbehövlig. Två nya berlocker till mitt thomas sabo ett hjärta och en hästsko. Sen fick jag en Calvin Klein parfym av Olofs föräldrar. Jag känner verkligen att jag är nöjd med allting. Sen vill jag även säga att jag är imponerad av min lilla syster som lyckades köpa så mycket fina saker till mig, en ängel, skylt och smink.

             

Ovido - Quiz & Flashcards