Alice Cehlin

Alla inlägg under oktober 2012

Av Alice - 31 oktober 2012 20:44

Usch jag är som ett visset löv idag. Har åkt på världens förkylning med näsa och hosta. Känns hemskt! Det är hoppning imorgon och hubertusen på lördag samt utgång på lördag så måste liksom vara frisk!

Imorgonen är planen att gå med Enzo och lämna bea i hoby samt ta in Stella skriva klart en uppgift och sen på hoppträning :)

Av Alice - 31 oktober 2012 18:21

Många unga läser Kissies blogg och blondinbellas också och då kommer det här med idealutseendet fram. Det har pågått ett litet minibråk där som naturligtvis alla skvallerbloggare har uppmärksammat. Jag tittade närmare på detta först idag och insåg då till min fasa vilka otroligt dåliga sidor som kommer fram. Det hela började med att Kissie påpekade att blondinbella var tjock och att det absolut inte kunde vara bra att äta massa choklad varje dag. Kissie då däremot svälter sig.


Min fråga är då vad är idealkroppen? Personligen tycker jag att det är mer sunt att äta en chokladkaka om dagen än att svälta sig. Varför behöver man överhuvudtaget sträva efter att vara så smal som möjligt, så länge man är lycklig och mår bra är väl det yttre skit samma? Jag tycker det är sorgligt att ge ut så fel signaler till unga människor som lever mitt i denna världen att hitta sitt "jag". Låter som att jag är pensionär men jag gillar verkligen inte detta. Många följer Kissies blogg och hur är deras verklighetsuppfattning egentligen? 

Läpp och bröstförstoring löser inte världsproblem!

 

Kakor bör alla unna sig med ibland, livet ska vara gott. 

Av Alice - 31 oktober 2012 16:39

Nu är vi på väg hem och jag är åter rätt ensam alla är i sin värld. Har fått med mig en blå tjocktröja, svarta jeans och ett nytt skal till mobilen. Har trots det inte gjort av med så mkt pengar vilket är skönt.

Hans tar in Stella idag så jag slipper stressa känns super bra :)

Av Alice - 31 oktober 2012 09:33

Vilken härlig morgon! Frost och sol och jag steg upp tidigt för att åka till stallet och mocka och göra allt klart inför kvällen.

Det är något speciellt att vara i stallet tidigt precis när hästarna ska ut och sen fixa allt i lugn och ro. Mötte en som körde sin häst i frosten och hela ekipaget var ett stort moln av ånga och en som precis skulle ut och rida så mysigt!

Nu är vi på väg mot Kalmar nästan hela gänget så uppdateringen kanske inte blir den bästa idag.

Av Alice - 30 oktober 2012 18:10

Idag blev det en uteritt som behövdes tror jag. Stella tyckte det var kul och var på sitt spralligaste humör och la till ett litet mini mini brall men sen var det bra med det. Red med hacket och idag kändes hon himla bra på det men ibland blir det liksom lite låtsas form och att hon rullar ihop sig och går på bogarna men allting där emellan var himla bra.


Hon lyssnade bra och galoppen var rund och fin idag, ibland spände hon sig men det var bara en liten stund och sen släppte det. Det var det hela egentligen, var rätt mycket klättring som egentligen inte går att påverka sådär jättemycket där blir hon liksom tvingad till att använd ryggen och hon tycker att det är himla kul vilket jag tycker är det viktigaste.


Vi hade mysstund en lång stund sen i stallet hon är vekligen speciell den där Stellabus.

 

Av Alice - 30 oktober 2012 18:01

Spontanitet är nyttigt men hur jag står i den frågan är osäker. Jag har alltid varit mycket för att planera för att få vardagen till att gå ihop med allt som ska göras, men nu på sista tid har jag börjat tulla mer och mer på de egentligen spikade sakerna. Kanske uppskattar jag spontanitet och tycker att livet ska vara mer lättsamt eller har jag först nu vågat släppa iväg lite kanske har jag bara varit osäker innan. Hur har det att göra med mitt fräcka yttre då kan många undra men det är nog bara en fasad, en sån man bär till man hittat sitt flow.


Idag var vi i stan ett gäng och hade det hur mysigt som helst, fikade och tittade runt. Nu idag blev det min, Bodum muggen som jag trånat och små flörtat med länge men inte vågade ta steget att ta upp plånboken och köpa. Det kändes så himla bra nu är den min! Olof följde sedan med till fåglasång där de hade lagerrensning på vissa saker och gissa om jag blev spontan igen, en kingsland fleece följde med mig hem, hihi. Även små gräsbrodd till helgen, ett hubertuspannband, foder och nya tjocka ridstrumpor. 

Nu ska jag plugga i min roliga bok, not!

 

Av Alice - 30 oktober 2012 12:49

Med Olof och Cissi har blivit en Bodum mugg rikare :)

Av Alice - 30 oktober 2012 09:53

Till Karlskrona och fika och lite shopping tror jag. Det regnar så jag känner mig som en dränkt katt. Sen väntar en tripp till fåglasång lite foder och sånt kul. Stella ska ridas ut idag så hoppas att hon är på bra humör :)

Ovido - Quiz & Flashcards