Alice Cehlin

Alla inlägg under september 2012

Av Alice - 30 september 2012 11:10

Godmorgon idag är det jobb igen idag 11.30-15.30 så lite senare. Skulle egentligen på kalas sen men Stella behöver omvårdnad och Olof skulle iväg så får tyvärr strunta i det.

Jag hoppas kunna börja rida Tappi snart igen :)

Av Alice - 29 september 2012 20:55

Nu är Tappi snart helt återställd, lite varm i benet och en aning svullen men hältan är så gott som borta. Tappi fick välbehövlig omvårdnad ikväll med frisering av man och svans samt hovskägg.

Stella gick på bandet och det såg bra ut. Stella fick med frisering och snart börjar det bli dags att klippa henne. Halsen börjar bli Teddy. Vill dock inte göra något än beroende på vad som sägs på måndag.

Nu ikväll har vi ätit bakad potatis och ska snart gosa ner mig framför en bra film.

Mys

Av Alice - 29 september 2012 10:17

Idag är det jobb för min del. Sen ska jag på rea tror inte att det finns något kvar av kläderna men man kan se iaf. Sen ska Stella gå på bandet efter jobbet.

Idag skiner solen från blå himmel och vi har ätit frallfrukost med hela Olofs familj så mysigt :)

Av Alice - 28 september 2012 23:40

Nya täcket passade Stella och nu i helgen ska Stella gå på bandet. Känns ändå helt okej nu.

Olof, jag och Magda var på Kina ikväll och åt riktigt god mat. Undrar vad min sötis pojkvän har fått för ryck, köpte först en tiger tröja och sedan bjöd han på Kina. Hmm det är två år sedan han bjöd på restaurang sist något lurt på gång eller bara gullig? Hehe

Avslutade iaf kvällen med men in black 3 och den var grymt bra, jag somnade inte en enda gång toppen :)

Av Alice - 28 september 2012 12:01

På måndag kommer det en tjej som ska kolla igenom Stella bus och se vad som behöver göras. Tills dess ska hon röra sig i hagen och gå på skrittbandet för att hålla igång och hålla kroppen lagom varm. Dessutom ska jag också få hjälp men inte av samma person jag ska nämligen till naprapaten. Mina tennisbollar i axlar och nacke ligger till grund för min huvudvärk och måste behandlas. Här osar det fattig student men livet kommer troligtvis att bli så mycket lättare om man orkar stå och gå.

 

Av Alice - 28 september 2012 09:26

Jag mår bättre idag och har pratat med vet och tror att detta kommer lösa sig. Verkar inte som om det är vidare allvarligt ändå. Ska ändå ta ut en equiteapeut för att gå igenom Stella då det är något i ryggen. Sen tror jag vi är på banan igen det ser iaf ljusare ut :)


Var ute på Fåglasång igår och köpte ett back on track schabrak som rekomenderades att ha på när hon skrittas för hand, ett täcke är egenligen bättre men är svindyrt för min plånbok ljust nu. Köpte även ett regntäcke. Gick en lång promenad med Linn och Enzo nu på mogonen och vi råkade ut för kor som var väldigt närgångna så det det blev att krypa under ett staket riktigt spännande, hehe. Det är kul att Linn har tid att komma hit lite mellan varven.


Förövrigt har jag grym huvudvärk som gör att jag inte ska till skolan idag. Hade velat se redovisningarna men jag känner att det är mer än vad mitt huvud klarar av. Mitt liv blev lite bättre idag av att jag körde emot med bilen i våran putsvägg till garaget, upps. Tur att pappa inte blev arg och att Olof kan fylla i det :)

 

Av Alice - 27 september 2012 14:58

Här kommer ett depp inlägg:

Stella har ev en inflamation i ryggen och får inte ridas på ett bra tag punkt. 

Ryggen är i krampor och ingen sadel kan provas ut punkt.

Anledningen till att hon gått bra vid ridning är för att kroppen mjukas upp punkt.

Hon har inga låsningar, spänningar i bog eller nacke punkt.


Återkommer med sadelutprovning när ryggen är fri från spänningar punkt. 

Ska anlita en bra kiropraktor, equiterapeft ev veterinär för kortison punkt.

Ska åka och köpa ett back on track täcke nu punkt.


Av Alice - 27 september 2012 14:00

Här är fler bilder från paddocken igår.

             

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards