Alice Cehlin

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Hoppträning Stella 4 oktober

Av Alice - 5 oktober 2012 07:55

Igår var det hoppträning för Stellas del och min också då naturligtvis. Det gick mycket bra. Värmde upp i markarbetet rätt simpelt med en volt på varje kortsida och sen en liten båge och på långsidorna lite mer gas och utåtställda. Stella var fin men i högervarvet ville hon pendl lite med huvudet så då fick jag ta ett bättre stöd och om med benen så fixade sig det till slut. Ibland blev hon lite djup när vi galopperade på långsidan och då fick jag också knacka till henne. Hon var annars ovanligt fin i galoppen, lyssnade bra och inget sned i nacken.


Sen till själva hoppningen. Började med en 5 och en halva och sen var det oxer och oxer på ena långsidan med 6galoppsprång och sen ett räcke och kombination på andra långsidan med 5 galoppsprång imellan för min del 4 för de stora stora hästarna. Alla de distanserna satt som en smäck vilket jag är glad för, jag brukar vilja ha en tendens till att inte vänta och bara rusa iväg men inte idag :)


På diagonalerna var det en grind och en vattenmatta. Stella brukar aldrig titta men nu på sista gångerna har hon tittat på vattenmattan och vi fick ett stopp idag men det var rätt coolt ändå. Vi avslutade med en bana på 85-90 cm. Just nu tycker min tränare det är viktigt med att allt ska vara positivt och att hitta självförtroendet och det håller jag med. Sista rundan gick ännu bättre än tidigare övningar och jag fick en himla bra känsla. Stella sökte hinder och hade tryck :) Mumma det gillar jag.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice - 7 november 2013 11:48

Hej alla fina där ute! Här är uppdateringen inget vidare och ibland blir det bara så helt enkelt, det finns så mycket viktigare saker att göra än att känna ett "måste" över en blogg. En blogg är inget jag stressar över, det finns massor av bloggar ...

Av Alice - 10 oktober 2013 20:33

Idag har det varit jobb hela dagen och det är ingen mening att ens kommentera den kassa uppdateringen eftersom jag inte prioriterar att blogga speciellt mycket. Bloggen får den tiden som blir över och när jag har motivation till den helt enkelt. Otro...

Av Alice - 8 oktober 2013 11:22

Det rasslar bara till lite så var det helg och nu är det tisdag igen, galet vad tiden går. I lördags skulle egentligen Jocke tränat nere i skåne men den blev inställd så istället tog vi en tur till Kalrskrona för att shoppa lite saker till hallen och...

Av Alice - 4 oktober 2013 17:02

Här bakas det kanelbullar för fulla munnar, de ser goda ut så hoppas de blir det också. Stella gick ett pass i morse, det blåser storm om vartannat här men hon gick förvånansvärt bra ändå. Det har även kommit hem spån nu så hästarna kan vara inne fra...

Av Alice - 3 oktober 2013 08:41


Otroligt att det redan är torsdag, nyss var det måndag. Jag längtar till helgen då händer det massa kul saker som kommer upp på bloggen senare. Jag jobbade tisdag och onsdag så därför har bloggen som vanligt hamnat lite efter. Idag är det däremot sko...

Ovido - Quiz & Flashcards