Alice Cehlin

Alla inlägg under april 2013

Av Alice - 23 april 2013 21:10

Min vecka ser ut ungefär så här. Jag behöver detta mest för min egen skull men känner att det samtidigt behövs.
Igår: vila
Idag (tisdag) skola och uteritt med Stella.
Onsdag. Klippning kl 9. Jobb 12-18 och rida Stella på travis.
Torsdag. Rida Rolle. Skola. Rida Stella ute.
Fredag. Jobb 11-19.15 Stella vila.
Lördag. Rida Stella och ev tappi. Bilträff.
Söndag. Rida båda hästarna.

Förresten chris börjar bli tjock nu. Bara 4 veckor kvar :)

Av Alice - 23 april 2013 19:50

Imorgon kommer pappa hem och livet här hemma återgår till det normala. Skönt. Har varit i skolan en vända idag och sen blev det lite shopping på stan. Hittade lite nya toppar och två par jeans helt nöjd.

Nu ikväll har jag ridit Stella i storm. Hon var spänd men var riktigt trevlig i traven. Vi utforskade en ny runda sen och den ser lovande ut en perfekt liten sväng att binda ihop med någon annan. :)

Av Alice - 22 april 2013 13:14

Vilken seg dag. Lämnade in tentan igår kväll så idag har det bara varit vanligt fix. Tog en tur in till stan och köpte lite blommor, trappan såg tom ut utan blommor men nu är det fixat. Blev lite slapp nu och sen senare ska Stella gå ett pass i skogen. Kommer nog bli bra detta.

Vi får se vad kvällen har att bjuda på.

Av Alice - 21 april 2013 22:14

Vilken perfekt helg med världens bästa sällskap. I fredags var det tunnbad med fina vänner, blev bjuden på riktig lyxmat med hjortstek och potatis och en otroligt god sås. Härligt att kunna ses och bara ha det trevligt så en kväll. Blev en seg lördag och det blev egentligen inget vettigt gjort alls fram tills eftermiddagen då båda hästarna blev ridna.


Stella gick jättebra och fick träna kondition och lite kontroll. Tappi samma fast där är det mer kontroll istället för tempo som däremot Stella behöver träna på. Framöver väntar det troligtvis lite långritter vilket ska bli jätte kul. Idag har det också varit en slappdag vilket behövdes. Vädret har varit helt underbart så lite dåligt att jag inte varit ute mer än vad jag har varit men jag är så nöjd med tillvaron att det får bli som det blir. 


Ikväll var jag även på konsert där syrran spelade. Svängde in på två hjul på parkeringen och halvt sminkad och blött hår men jag var i tid och det var det som var huvudsaken!

 

Av Alice - 19 april 2013 10:04

Idag är det fredag och allt som heter jobb och skola är borta. Ledig i helgen och första helgen på länge har jag inte bestämt någonting som måste göras. En rätt skön känsla. Ikväll blir det tunnbad med fina vänner kommer bli helt underbart det behöver jag, vi.

Står lite olika saker på schemat idag med vanliga sysslor hemma och sen stallet som vanligt. Stella ska gå lite klättring idag är det tänkt. Blåser storm här så är möjligt att hon inte är så super inspirerad.

Av Alice - 18 april 2013 08:17

En träning i min smak med en del distanser som jag behöver träna på, att inte sätta iväg utan hitta en rytm och balans och låta hindret komma till mig. Fick in alla avstånden blev något litet missförstånd någon gång men annars bra. Stella var riktigt trevlig igår och vi avslutade med bana på 90-1 meter helt sjukt att piloten höll sig i skinnet. Både jag, Stella och min tränare lös som solen ungefär. Allt satt jippi!!

Av Alice - 17 april 2013 17:35

Fullt med folk på stan och glassar överallt. Jakob och jag tog dock fika inne på Contan och bara hade det bra och pratade massor. Har saknat Jakob även fast han egentligen aldrig varit borta. Shoppade lite mini shopping med ett nytt transperant linne och två nagellack från Essie. Mycket nöjd!

Nu har jag precis varit ute med mamma och fotograferat blåsippor som kommit upp i mängder. Nu är det vår på riktigt!

Av Alice - 17 april 2013 08:16

Ny dag med fint väder. Perfekt morgon på alla sätt och vis. Stannar där tror jag. Nu på morgonen blir det promenad med Enzo och ska ta en tripp till läkaren med sjuk lillasyster, stackars liten!

Ikväll blir det hoppträning om allt går som det ska. Ska hinna med fika där emellan med bästa Jakob. Kommer blir sjukt bra och mkt prat.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards