Alice Cehlin

Alla inlägg under april 2013

Av Alice - 3 april 2013 22:00

Är den där tentan, mejlade i början på veckan och frågade om de ens fått den eftersom jag mer eller mindre är senil. Men jo det hade dom och nu ska den bara bedömmas men jag vill ha resultatet nu, alla andra har ju fått det. Jag behöver planera och tänka. Planeringen för morgondagen är att Stella ska vila och skrittas och sen på fredag kommer ev en kompis upp med sin häst och då ska jag ev rida den eller Tappi beroende på hur pigg hon är av att bli hämtad av mig. Det kan variera rätt kraftigt det där med kemin mellan mig och Tappi.


Nu ska jag sova.

 

Av Alice - 3 april 2013 21:53

Kvällens träning var studs. 4 studs på långsidan och två på mitten och sedan på böjt spår var det en oxer och ett räcke med grind. Uppvärmningen var en båge i trav och sedan utåtställd på ena långsidan och liknande sätt i galoppjobbet men med tillägg för cavaletti på mitten. Stella var grymt fin! Avslappnad och lugn i munnen, något seg men kom igång bra sen.


Vid hoppningen behöver vi jobba på positionen och att vara jämna men allt det satt på slutet bara det att Stella började bli trött, studsen tar mycket och då orkade hon inte koncentrera sig så mycket och inte piloten heller. Hoppade upp till 90 ungefär och det gick som tåget. Ahh jag är super nöjd med damen ikväll. Allt börjar falla på plats och det känns för jäkla bra rent ut sagt!

   

Av Alice - 3 april 2013 13:40

Grattis till Olof och mig som firar 4 år idag. Otroligt vad tiden går. Idag jobbar jag och sen är det skolgrej och hoppträning ikväll. Kommer bli så kul att träna och komma igång på allvar nu. Förövning är jag otroligt glad och fylld med vårkänslor. Mums på allt just nu!

Av Alice - 2 april 2013 14:49

Nu är jag hemkommen från Tingsryd och en tur på Rolle med Ida. Hittade tre par nya ridstrumpor av mitt favoritmärke annars blev det bara fika och mycket snack.

Red Rolle när vi kom tillbaka och han var väldigt spänd idag men det lossnade efter första galoppen och annars har jag inget att klaga på. Jag gillar Rolle det tuffar på lagom och jag kan bestämma tempo i brett register.

Av Alice - 1 april 2013 21:26

Ja lite omplantering och troligtvis en tenta som jag glömt av. Vilket jag är så otroligt sur över. Hur kan jag lyckas? Imorgon om allt går som planerat ska jag till Börjes med fina vännen och sen rida Rolle och sen Stella på kvällen.

Jag bara älskar att det är så ljust på kvällarna. Jag hinner med massor. Har hunnit med att rida Stella vid lunch också underbar liten häst jag har.

Av Alice - 1 april 2013 08:13

Har känt att bloggen fått lite påskvila precis som Stella. Har känts bra att inte behöva tänka på den lite. Nu är jag tillbaka iaf och är ledig idag förutom lite fix här hemma och att Stella ska ridas senare idag. Ser ut att bli en fin dag med sol och blå himmel. Ha en bra dag alla fina där ut :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards