Alice Cehlin

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Alice - 8 augusti 2012 21:59

Sitter och avnjuter kvällens godaste fika nämligen pajskal med grädde och hallon :) har börjat packa inför fredag eftersom jag jobbar imorgon och sen ska båda hästarna ridas.

Av Alice - 8 augusti 2012 19:33

Idag reds bara Stella. Red en runda i skogen och sen två varv på travbanan ett i trav och ett i galopp med varierat tempo och hälften höger och hälften vänster. Mamma och Enzo följde med och höll oss sällskap. Falken går i sin egna hage nu och det är himla skönt faktiskt för min del, hästarna hade säkert velat ha honom kvar.


Stella var himla fin idag och hade bra tramp. Var inte alls tittig utan höll formen och var väldigt lösgjord och gick inte iväg med någon bog. Inne på travbanan blev hon lite seg, tyckte väl att skogen räckte. Hon gjorde det jag bad om och galoppen var bra faktiskt. Jag vill gäna överböja henne i högergalopp fattning, måste träna på det där!!! Hon blev stark även idag men idag kunde jag korrigera det snabbare och få bukt med det så att hon väntade och lyssnade. Troligtvis har hon så mycket energi så hon vill bara springa på allt vad hon kan men det funkar ju inte riktigt så även fast jag galopperar på rätt bra ibland ändå.

   

Det blev en del bilder med sytemkameran också men de kommer i ett annat inlägg senare. 


Av Alice - 8 augusti 2012 14:44

Hemma igen och lite mör i benen faktiskt. Men det visade sig ändå att jag hade bättre kondition än vad jag trodde. Falken har flyttat in i stonas hage för typ en vecka sen och nu har han och Chrissan gått ihop i pakt och falken stegrar och chris sparkar så härom dagen fick jag rulla under staketet för att jag på något sätt kom emellan dem. Så idag ska det placeras om, antingen får falken gå själv som innan med eller utan chris eller får Stella gå själv. Hon är inte mycket för sällskap ändå och hon ser de andra hela tiden så vet inte riktigt än.

Av Alice - 8 augusti 2012 11:54

Just nu är jag mitt i skogen med mamma, Beatrice och enzo vi har cyklat hit och ska totalt cykla ca 3 mil. Det är fint väder och vägarna är underbara så det kommer bli en toppen dag.

Av Alice - 8 augusti 2012 09:22

Nu kommer min första egen ihop knåpade outfit collage. Jag är inte stolt men någon gång måste vara den första och min syster hjälper mig lite ibland. 

 

Av Alice - 8 augusti 2012 09:07

Godmorgon jag håller på att fixa en höstig outfit i ett collage,för det gör ju många andra och det kan ju vara kul med lite inspiration och dessutom ser man vad jag gillar om man inte redan vet det. Men det var ju inte det lättaste jag är nära på att ge upp och jag tror att det är första och sista gången jag knåpar ihop en outfit men man lär väl sig. Den kommer troligen upp här inom det snaraste. Dessutom är det något skumt med bloggplatsen för halva texten försvinner får se hur det ser ut när jag laddar upp. Ha en bra dag :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards