Alice Cehlin

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Alice - 5 oktober 2011 17:47

Idag var det en rätt soft dag, var i skolan kl 10.30 för att fixa en labrapport Frida skrev den så den blev super bra! Hade en lektion och slutade 12.45 En riktigt bra skoldag för att vara samhällare. 

Schemat för stallvistelsen idag blev följande:

  • Rida på ridbanan
  • Öva upp snabbhet i galoppfattningar och enkla byten.
  • Mocka 2 boxar och göra allt klart inför kvällen.
  • Tvätta framskydden inför träningen i morgon
  • Ta fram alla saker inför imorgon.

Stella gick super på banan. Kände det redan på vägen dit att det var ett litet krutpaket idag. Jag gjorde åttor över hela ridbanan, i traven saktade jag av till skritt vid X och samma sak i galopp men då avsaktning till trav. Galopp från halt och sen enkelt byte till nästa varv. Jobbade lite lite mer i höger då hon har svårare för det varvet. Lite fler fattningar men annars samma. Fick en glad överraskning när min underbara pojkvän körde in på gårdsplanen, har saknat honom jätte mycket.

Egentligen skulle vi hämtat vår transport ikväll men det blir imorgon, så ikväll blir det plugg för hela slanten!

Ha det bra!

 

Så här såg jag ut idag och mina favvo byxor, Jeansridbyxor och ett par helt vanliga läderridstövlar också.

 

Så här såg Stella ut idag. Hon börjar bli en Teddybjörn och en tjock sådan men det fixar sig med lite bantning och en klippmaskin!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards