Alice Cehlin

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Alice - 7 oktober 2011 20:18

Då är det äntligen kväll. Mamma har tagit in stella och jag sitter hos olof och har just ätit fläskfilé med gräddsås och pommes. Hur gott som helst! I morgon väntar jobb. Fick även hem mitt paket idag med mina catagoskydd det var bara ett problem. De hade skickat fel, så sitter just nu med ett par dressyr skydd både fram och bak bruna i cob med ett värde på 999 kr. kommer inte kunna använda dom :(

ha en bra helg :)

   

Av Alice - 7 oktober 2011 11:11

Det var som sagt träning igår och stella var på bra humör. Inga problem med att lasta i den nya transporten och hon verkade trivas. Det var rätt mycket markarbete igår med volter på båda kortsidorna och sen cavaletti på ena långsidan och sidvärtes förflyttningar på andra. Det gick kalas och höger galoppen börjar bli bättre, dock är jag lite för ivrig vill att allting ska gå på en gång istället för att lugnt vänta in henne. Vänster galopp var inte heller den bästa jag satte inte tillbaka henne riktigt utan förlitade mig mest på handen istället för att rida ihop henne mer med sätet.

Till hoppningen. Avstånden var bättre och galoppen börjar flyta på. Jag försöker att inte ha för höga krav men det är svårt vill helst att allt ska funka första gången. Fick dock beröm för att jag ändå är mer lugn och inte blir så irriterad på henne. Hon hoppade upp sig fint och på det hela taget så är jag nöjd för att vara 4:e hoppträningen med henne.

Mamma har även konstaterat att digital kamera inte fungerar så det blev inga bilder från träningen igår. Systemkameran är på service men nästa gång då blir det bilder!

 


Då till dagens ridning.

Jag skrittade bara idag och lät henne gå helt kravlöst och bara lulla på. Gick jätte bra tills vi fick sällskap av rådjurs familjen. Hon var inte jätte glad åt sällskapet och ville hem. Men vi fortsatte och lyckades hitta lugnet igen.

   

Jätte mysigt väder iaf med sol och blå himmel. Nu väntar jobbet i några timmar och sen slapp hos min Olof. I morgon blir det lång tur med Stella och sen måste jag ta itu med städningen i stallet. Städa sadelkammare, hallen och lite allt möjligt. Mitt svart fleecetäcke har äntligen kommit till rätta så nu slipper jag köpa ett nytt :)

Ha det bra!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards