Alice Cehlin

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Alice - 21 oktober 2011 19:51

Idag var det då den första fredagen på flera månader jag inte har jobbat. Det firades med shopping på fåglasångs ridsport en affär jag gillar skarpt. Däremot är min plånbok tunn så idag blev det inte så mycket. Ett schabrak som är brunt som ersätter mitt jag har sålt, inte något speciellt märke eftersom pessoa var slut så fick det bli det i stället. Mycket billigare men inte lika snyggt, bild kommer imorgon. Jag har även beställt ett sadelöverdrag till min prestigesadel vilket jag är mycket nöjd med efter att ha letat på alla tänkbara ställen.

Dagens överraskning är att jag har provat balklänningar till studenten och till min förvåning passar min kropp till de flesta klänningarna, mycket positivt!!

Nu vet jag iaf vad jag vill ha och det är alltid ett framsteg.

Nu blir det god mat hos Olof en super bra start på helgen.

      

Av Alice - 21 oktober 2011 19:38

Igår var det hoppträning i yxnarums ridhus för min tränare Ingela. Jag var med i storhäst gruppen vilket passade oss perfekt. Stella kändes för dagen helt underbar, hon fick lite extra turbo foder och hon svarade bra på det och därmed blev hon inte "tung". Red fram lite lätt i paddocken och hon kändes kanon bra. bra stabil form och hade väldigt bra höger galopp. Hon fattade rätt galopp samtliga gånger.

I hoppningen var det uppbyggt en kombination på långsidan, en rosa oxer andra sidan och studs med följande räcke på medellinjen. Varsitt plank på diagonelen i banan sväng till vadera långsida. Det innebar rätt mycket jobb på lång galoppsträcka och jag fick ha is i magen. Studsen fungerade toppen men blev vinglig ibland. Till den sista rundan var jag super fokuserad och vi satte allt bra. Det var inte vingligt, alla galopper satt även byten! Det var bra allting det var även höjt lite till min mentala maxhöjd 95 cm ;) Jag har blivit väldigt feg för högre än 1 m vilket är dåligt av mig!

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards