Alice Cehlin

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Alice - 3 november 2011 21:28

Idag var det som sagt hoppträning i Yxnarum för min tränare som jag har haft i många år med mina tidigare medryttarhästar, jag är mycket nöjd med henne och hon lär ut bra och har mycket markarbete också. Det med markarbetet tycker jag är viktigt mycket dels för uppvärmning och sen tränar inte jag så mycket markarbete och får det då lite på köpet. 

Idag var träningen uppbyggd på mycket teknik och att rida väl. Mycket volter och travbommar vilket stella och särskilt jag tycker är rätt svårt. Hon tog för sig bra och jag fick beröm för att hennes höger galopp har utvecklats så bra och är riktigt bra nu och att vi tillsammans har utvecklats mycket och hittat varandra mer nu. Dessutom är jag mycket nöjd med alla språng och känner att vi är på god väg frammåt.

Ha det bra!

Av Alice - 3 november 2011 13:53

Idag blev det en klippt stella och men nya skor. Om hon var vidare glad åt det vet jag inte hon var rätt sur både när vi skodde henne och klippte henne men hon fann sig i det tillslut. Hon fick en täckesklippning denna gången eftersom hon inte har så tjock päls än och det är för varmt för mitt tjocka vintertäcke fick det bli så. Men hon blev fin och glänser. Ikväll är det hoppträning som vanligt och hoppas att det går bra.

Imorgon är det shopping som gäller och jag kommer försöka ladda upp mycket bilder på allting. Jag ska leta efter lite vardags schabrak antagligen rätt diskreta och bruna lamicellskydd eller catago. Sen lär det bli mycket mycket annat. I nästa vecka kommer förhoppningsvis mitt Blåa Pessoaschabrak också hoppas det passar bra till Stella.

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards