Alice Cehlin

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Alice - 22 november 2011 21:50

Nu är det sadlar och stigläder över hela huset och jag och mamma försöker bestämma vilken vi vill ha. Just nu lutar det åt prestigen men det vet vi inte förrän de är utprovade. Om det visar sig att ingen passar blir det problematiskt. En dag i taget!

Just nu har jag iaf börjat med den gigantiska inlämningen i psykologin den blir gigantisk verkligen. Jag har redan skrivit 3 sidor fulla med text på bara 3 frågor, det vill säga en sida/ fråga. Tur att man inte är lärare som måste läsa allting.

Ha en bra kväll.

 

Camillas sötis katt får avsluta denna kvällen :)

Av Alice - 22 november 2011 11:08

Idag blev det en tidig start på dagen. Jag insåg rätt tidigt att om jag ska hinna med alla saker istallet behöver jag vara i stallet senast 8. Iaf jag red en sväng i skogen med stella hon var rätt okoncentrerad först men sen blev hon bättre och bättre. Hon lyssnade fint och sänkte sig det är mindre spänt nu. Däremot är jag mycket spänd på om de nya sadlarna passar imorgon så det är mest det jag tänker på nu.

Jag mockade alla boxar och sopade stallgångarna, vilket kan behövas minst 2 gånger om dagen. Annars har det inte hänt så mycket. Det är byggarbetsplats i hela byn då det håller på att växa fram ett nytt hus så det var naturligtvis spännande tyckte stella. Hon är ju så otroligt nyfiken min lilla häst. Sen har jag lovat mig själv att jag ska unna mig ett grått GG schabrak om wintec sadeln passar. Jag kan redan se Mamma, olof och Hans blick över ännu mera saker. Men men det är sånt man får ta ;)

   

Öronen framåt!!

Så här såg vi ut idag, kan även passa på att tillägga att min rumpvärmare i fårskinn kan vara något av det bästa jag köpt. Det är inte snyggt men jag slipper urinvägsinfektion och det är värt mycket:)  

 

Nästan alla mina ridvägar är såhär mysiga med stigar och skogsvägar :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards