Alice Cehlin

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Alice - 15 november 2011 20:20

Idag har jag varit i Lund och gått på föreläsningar och sen en sväng till landsarkivet. Jag läser historia C och där ingår det kunskap om arkivering så det var bara att gilla läget. Men det var rätt intressant faktiskt, häftigt att folk vill lägga ner hela sin själ på att ta reda på fakta om andra människors liv som dessutom dog för flera 100 år sedan. Visst om det var människor som har haft stor betydelse kan jag förstå det men nu handlar det om bönder någonstans långt ner i skåne som man vet allt om.

 



Vi kom hem på kvällen iaf och då var det dags för de vanliga stallsysslorna som varje kväll. Mamma fixade boxen medans jag fixade Falkens täcken. Team work!

Det tog ett tag att ropa in stella och mamma kom till och med ut och frågade om inte stella ville in. Men sen när jag spetsade öronen så hörde jag hur alla 4 hästarna tog sats längst nerifrån hagen och galopperade i full fart 400 meter upp till utsläppet. Det dundrade i hela marken och tävling var ett faktum. Kul att man duger när det handlar om mat. 

Här kommer bilder från mysiga Lund och på mitt nya pessoa schabrak.

     

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards