Alice Cehlin

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Alice - 12 september 2011 19:29

Idag är en ny vecka med lite mindre jobb men tyvärr börjar proven trilla in. Något som inte trillar inte lika lätt är stella. Hon låg och sov helt utsträckt i hagen, när jag ropade på henne satte hon upp huvudet och suckade högt och la sig sedan till rätta igen. Underbart. 

Igår var olof med mig ute en lång runda säkert iaf 1.5 mil. Underbart väder och trevliga vägar. Här kommer lite bilder från det.

     

Stella är inte överdrivet glad, kan vara för att hon bara är sån eller så ville hon snabbt iväg igen.

Idag däremot blev det en lite mindre runda som gick helt okej, fokus låg på att få henne stadig i höger galopp som hon har lite svårare för. Hon var rejält tjurig men gav tillslut upp och blev riktigt trevlig och mjuk. På vägen hem tvärstannade hon och började skaka. Stackars Stella hade fått syn på 2 stackars kor som var vilse, hon var rejält rädd men samtigt nyfiken. Ägaren kom och fångade in dom men vi hade säkert fixat det med lasso om vi bara fått lite mer tid ;)

 

Stella avslutade ridturen med att klia sönder svansen :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards