Alice Cehlin

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Alice - 19 september 2011 18:30

Idag var det studiedag för mig o syrranså vi bestämde oss för att cykla till stallet ha en heldag där och rida på ridbanan. Resultatet blev att jag red och bea cyklade till paddocken och sen red hon där. Stella var pigg som bara den och då är det inte lätt att vara cool om man aldrig ha suttit på hästen så Bea fick helt enkelt känna på hur blöt ridbanan var. Det va inte enbart för att stella var pigg utan sadeln började även glida också så det såg verkligen kul ut.

 

som sagt underlaget var inte det bästa men hon behövde böjas igenom lite och det fixade Bea bra. Red mycket serpentiner, volter, tempoväxlingar och sidvärtsrörelser. Är ändå imponera över lillasyster som vågade fortsätta och va första riktiga turen på Stella.

 

Här är jag och stella på väg dit kolla noga på hennes ben dom är rena!

 

Om man kollar nu ser man hur lerigt det var på banan men alla skor sitter och hon har inte lidit något vidare av det. 

På kvällen var vi och kollade på en transport i Tingsryd som vi antagligen ska köpa en Star trailer. Det blev även ett besök på hästaffären men det blev inga stora inköp en ny mockgrep och ett marinblått ländtäcke. Jag sparar alla inköp till nästa helg.

Ha det bra

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards