Alice Cehlin

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Alice - 1 november 2012 22:13

Idag var den bästa hoppträningen på stella någonsin! Framridningen var däremot inget vidare, varken från min eller Stellas sida. Jag rider för mycket med handen och då pendlar stella med huvudet men när jag släppe mer på handen och bara använder benen då blir det ännu värre. Provade att rida ihop henne lite mer efter vi hoppat lite och då red jag överdrivet mycket med händerna och då minsann pendlade hon inte! Vad gör jag för fel?!


I galoppen var bogarna hejsansvejsan och först på slutet fick jag styr på det. Jag måste tänka på att inte dra bak skänkeln och slappna av i axlarna. Som vanligt! I hoppningen sen började vi med en 5,5a och sen böjt spår till räcke och sen en linje med studs 6 galoppsprång och en oxer. På slutet l vi sedan till en grind på diagonalen och böjt till ytterligare en oxer. Alla avstånden satt, bra tempo och bra flyt! Helt underbart helt enkelt.


Sista rundan låg på 90+ och det kändes kalas bra. Nu satt allting och självförtroendet fanns hos både mig och Stella. Denna känslan ska jag leva länge på. Något som däremot måste göras snarast är att boka tid hos min dressyrtränare!

 

Av Alice - 1 november 2012 13:06

Är jag nu typ klar med min text publicering av tråk boken. Jag har referenserna kvar men nu är jag helt yr och konstig så känns inte som om det finns på min priolista idag. Ska iaf äta lite nu och sätta in massa papper. Varför blir det så mycket papper på en månad egentligen? Ska även fundera på om det är något jag "måste" ha i Tingsryd imorgon då mamma och pappa ska dit, hehe hade behövt ny vardagsskydd till både stella och tappi då de börjar bli lite väl slitna. 


Nu blir det mat!

 

Av Alice - 1 november 2012 09:36

Tråkig dag eller vädret kan man säga, grått och trist! Idag väntar städning och ska skjutsa bea och sen hoppning ikväll. Har köpt ett pannband till Stella som var helt underbart dock vet jag inte hur det har gått med det men jag hoppas att jag får det någon gång.


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards