Alice Cehlin

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Alice - 12 november 2012 17:33

Alltid är det något, idag råkade det vara ett typiskt sparka-sig-själv-sår inne på vänster bak. Det var inte svullet och hände troligtvis igår eftersom det hade bildats en skorpa på men såg rätt fint ut. Beslutade mig för att rida och se hur hon kändes. Det var ju något relativt ytligt men man vet aldrig. Stella var det inte något som helst fel på!


Hon verkade mest undra varför vi inte kunde dra på lite mer, tempot var för slött enligt Stella. Red igenom henne i alla gångarter och hon kändes kalas fin. Vi hade en liten period då vi diskuterade hur huvudet och nacken skulle vara men det löste sig och hon slappnade tillslut av och blev mjuk som smör. 


Galoppen hade jag ju egentligen inte tänkt att jobba med alls men sen var hon så fin så ja det blev galopp också. Tänkte att jag skulle få mycket att jobba med men Stella överraskade mig genom att vara fin redan från början. Hon lyssnade bra och hon drog inte iväg en enda gång däremot var inte huvudet där det skulle men ja det jobbar vi på. Det var en runda som vi inte ridit på länge så var ju mycket att titta på också, jag vill inte kämpa med henne hela tiden ibland måste det få vara bara kul.

 

Av Alice - 12 november 2012 17:28

Idag har inte bloggen fått mycket uppmärksamhet från min sida, ibland måste det få vara så också. Fixade här hemma en hel del på morgonen och sen åkte jag till Olof för att fixa med hans skoluppgifter och jag tror resultatet blev himla bra. 


Min uppgift är också klar och imorgon blir det diskussion med vår fina lilla grupp i skolan. Fika med tjejerna först. Min kväll ser lugn ut annars idag, ska fixa lite på mitt rum som ser ut som ett bombnedslag. Imorgon kommer det nog dessvärre inte bli mycket till uppdatering här heller men ska försöka fixa en del tidinställda som ni kan roa er med. 

Ha en bra kväll :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards