Alice Cehlin

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Alice - 2 november 2012 11:47

Mitt fina pannband med swaroviski diamanter i guld på brunt läder. Egentligen är det mycket brunare än mitt träns till Stella men skit samma jag tycker det är jättefint! Köpte det av carlssonpataket.se

Kommer vänta med att använda det lite har smörjt in lädret. Vissa säger att man kan dra på färglöst nagellack över diamanterna för att de ska hålla, någon som vet något om det?

Av Alice - 2 november 2012 09:32

Idag är den en hel del som ska göras främst uppe i stallet. Först och främst ska det vanliga fixas med mockning, mat och krafft. Utöver det ska Stella ridas och Tappi också. Tappi verkar ha fullt med energi så det kan bli intressant. Igår hade hon rodeo uppvisning i hagen och visade alla möjliga konster hehe sötis häst. Sen är det en hel del inför imorgon som ska fixas. Alla benskydd ska tvättas och boots, Stella ska broddas med blindbrodd och ett fleece ska borstas och tvättas. 


Sadel, träns och martingal ska smörjas och ett par stigbyglar ska bytas. Jag måste också välja ett schabrak som jag ska imorgon. Allting ska packas och ja, jag har glömt hur mycket det är när man ska iväg. Förra året var jag inte med på hubertus och jag kommer inte ihåg när jag åkte på tävling senast. Rätt skön känsla egentligen. Men igår sa min tränare att jag iaf borde ställa upp i någon pay and jump och visst det kan jag hålla med om ;)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards