Alice Cehlin

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Alice - 1 december 2012 21:04

Vilken dag idag! Hade fullt med folk på jobbet hela dagen, kände ett stort behov av att behöva klona mig men det är samtidigt himla kul. Olof bjöd på lunch och sen vidare till stallet. Lite missuppfattningar gjorde att det blev pizza idag vilket inte är bra för mig. Jag känner mig inte på topp idag och jag ska försöka göra mitt bästa nu i veckan sen. Tur att Olof hjälper mig så mycket. 

 

Av Alice - 1 december 2012 20:53

Vilken stress till slut visade det sig att jag ville rida båda hästarna och då blev det både mörkt och kallt men ingen snö. Travbanan blev skrapad i början av veckan och sedan dess har ingen använt den så den var perfekt idag med lite fruset och sen någon centimeter med lös sand. Perfekt! Stella reds i skritt och trav. Red som vanligt numera på hack och hon var finast. Det som var jobbigt idag var att stella kommit på att det är lättare om hon lägger all vikt i mina händer vilket gör att det blev himla jobbigt i mina armar. Drev på och tog ett uppresande tygeltag och då hände det saker :) Slutade med flaggan i topp.

 

Tappi skrittades ut och var verkligen piggelin idag. Hon tar himla fint stöd i skritt och jobbar igenom sig bra men sen i traven blev det kortslutning. Där är det bara upp som en sol och fram som en raket. Ja jag orkade inte hålla ihop henne så mycket idag och därför blev det lite konstigt men annars kändes hon fin och jag gillar Tappi.

 

Av Alice - 1 december 2012 08:32

Idag är det snö och kallt. Känner ändå att det är rätt härligt och mysigt. Jag brukar ju hålla igång Stella även under vintern och det ska jag försöka med så gott det går.

Idag är det iaf jobb och imorgon också känns bra med tanke på att det blev otroligt mycket handlat igår.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards