Alice Cehlin

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Alice - 6 december 2012 19:59

Mamma säger en stående fras på frågan: Hur är det? Eller hur mår du? Jo man är uppe medan de bäddar. Ungefär så känner jag mig idag. Jag hade gjort bäst i att ligga kvar i sängen idag. Alla hade mått bättre av det. Redan här märks det att det varit en skit dag. Egentligen har allt varit bra men det har inte varit någon bra känsla. Tror det är för att Olof åker ikväll.


På förmiddagen till eftermiddagen vr vi ett gäng som pluggade hos en kompis. Hon hade det så otroligt fint, så vill jag också ha det. Ett hus som känns som ett hem på riktigt. Åt scones och hade det mysigt och framförallt kände jag mig smartare när jag körde hem. Haha hur nu det är möjligt?! Stannade på granngården och köpte minraler för 1000 spänn, hur kan det vara så otroligt dyrt? Köpte vetegroddolja, magnesium och glukosamin. Nu är det iaf gjort och det känns bra ändå. 


Nu ikväll har jag pratat en hel del med Olof, på söndag (när han åker hem) ska det bli runt 40 cm snö, usch. Nervös flickvän! Nu ska jag fortsätta översätta min andra artikel och sen blir det sova!

 

Av Alice - 6 december 2012 19:51

Det var mitt fel redan från början, jag skulle inte ridit idag! Jag funderade länge på om Stella skulle gå på bandet eller ridas lilla rundan. Det började skymma och jag bestämde mig för att rida ändå. Jag märkte med en gång att jag var på dåligt humör, hungrig och trött. Redan där borde jag vänt. Stella märkte naturligtvis detta och var inte heller på strålande humör. 


Började rida igenom henne och hon var guda fin i skritten enda till jag började jobba igenom vänstersidan, allt satt fast där! Inte mer med det, red igenom det och hon blev fin även där. Red in i skogen, det var djur överallt och Stella var som en fiolsträng. Började trava och fick inte igenom henne i vänster, otroligt fin i övrigt med bra stöd en något tung i handen, drev på lite till och allt blev fel.


Då tappade jag tråden och blev sur. Det var ju egentligen inte Stellas fel och jag borde lagt av. Mina brister ska inte gå ut över hästen men det kändes som om Stella förstod vad jag menade men ändå tjabbade med mig. Iaf så ref jag in på en vol och fick himla bra respons i skritten men icke i traven. Red fram och tillbaka och sen hittade vi känslan, då var den där igen och då var jag nöjd och skrittade hem. 


Imorgon blir det travbanan med nova-bettet. Förväntar mig inga mirakel mer än att jag ska rida bättre än idag!

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards