Alice Cehlin

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Alice - 8 december 2012 19:02

Enligt mig finns det en hel del floppar inom utrustning som jag verkligen aldrig skulle kunna tänka mig. Ridhjälmar är en central punkt i hästsport överlag och eftersom det är en viktig del av utrustningen bör den vara snygg eller iaf är det ett plus hjälmens säkerhet är viktigast. Jag har otroligt utåtstående öron och kan därför inte ha vilken hjälm som helst men denna hjälm från samshield skulle jag inte tagit på mig ens om den satt 100 %. Jag gillar inte de hjälmarna alls. Det är min mening.

 

Till schabrak. Jag har rätt många schabrak och jag vill ha fler om det är något som tilltalar mig extra mycket. Men ett märke som jag har svårt för är HV polo. Jag tycker att deras saker överlag som tex jackor, schabrak och tröjor är för mycket. Någonstans tycker jag att det blir för mycket, jag försöker hålla ig till stilfullt och rätt diskret. HV polo verkar dock inte gå efter det och tur är det att alla människor tycker olika. Detta schbraket är ett sånt skrck exempel på något jag aldrig skulle använda på mina hästar.

 

Det var mina tankar för idag om utrustning. Alla bilder från google ;)


Av Alice - 8 december 2012 18:46

Idag var det meningen att stella skulle gå ett pass på travbanan, vilket vi också gjorde. Red med novabettet idag och det såg bra ut i munnen efteråt men jag tror det är tänderna som är problemet. Vänstersidan har varit problemet den sista tiden och lika så idag. Jag blev var sur redan från början idag vilket jag har varit på sista tiden (vet inte varför) Iaf när jag tog av broddarna sist satte jag i såna svarta pluppar. Problemet var att jag inte fick bort de små skitsakerna idag. Det slutade med att jag bara fick brodda fram. 


Stella var lite seg och eftersom jag jobbat idag var det mörkt ute vilket gjorde att båda jag och Stella var osäkra. Jag fick inspiration från en blogg som hade tränat på att hela tiden göra något, så med jämna mellan rum gjorde Stella och jag volter, fram och bakdelsvändningar och lite skänkelvikning för att göa något. Men vänstersidan förblev stel. Jag försökte rida som hos min tränare men utan resultat. Helt stel! 


Jag tänkte om efter en timme när jag var gråtfärdig. Jag pressade inte utan tog det lugnt, andades lugnt, slappnade av och bara "lekte" fram viljan hos Stella och då gick det upp ett ljus för Stella. Aha nu är det kul igen. Då gick hon fram för egen maskin och tyckte det var rätt kul. I höger galopp var hon så sjukt fin! I vänster var hon fin 2 galoppsprång av 1000 och jag får väl vara nöjd med det. 


Jag slutade med en bra känsla. Eftersom jag bara kan bodda fram blir det travis framöver till tisdag när hovis kommer. Vi ska nog ta oss igenom detta också. Men för säkerhetsskull ska jag be massören komma ut och känna igenom Stella. Ja skulle ju ha återbesök när jag kände minsta lilla så nu kan det ju vara dags.

 

Av Alice - 8 december 2012 09:36

Idag snöar det för fullt och är -10 här. Jag ska avverka några timmar på jobbet och sen rida Stella. Hoppas att det kommer gå bra. Sen ikväll får vi se vad som händer om jag ev följer med på en fika någonstans eller bara har en hemmakväll.
Nu blir det duschen iaf!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards