Alice Cehlin

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Alice - 13 december 2012 22:13

-15 här i Blekinge och kallare lär det nog bli. Jag köpte tumvantar idag från MH på fåglasång och snacka om varma vantar frös inte en minut med de på. Köpte även riktigt tjocka ridstrumpor från cavallo som var värda var enda krona. Provade ett pannband från kingsland men där sa plånboken stopp!

Ikväll har vi haft en slapp kväll hos Olof. Olof var så himla söt och gjorde lussefika med pepparkakor och lussekatter. Sötis pojkvän!

Av Alice - 13 december 2012 18:43

Idag hade Tappi den där blicken när Olof skulle fånga henne, den där blicken som säger. Hit men inte längre haha! Sen gjorde hon en kovändning och bara satte av. Söt hästen,. hon märkte snabbt att det var jobbigt att galoppera i djupsnö så då kom hon snällt. Det som var positivt med det var att Stella hängde på och också fick lite motion. 


Tappi var helt underbar idag annars, lyssnade kalasbra och var lätt att sätta ihop vilket vi inte jobbat så mycket med innan. Hon går väldigt bra i skritten och tar för sig bra men i traven orkar hon inte riktigt så där måste vi jobba mer. Jag märkte även att vi behöver jobba med lite ställa och böja till höger då hela kroppen gärna följer med. Det är kul att det alltid finns något att jobba med, inget kommer gratis. Tappi tröttnar rätt lätt så gäller att ta allt lite succesivt.

     

Av Alice - 13 december 2012 13:16

Helt plötsligt blev det en himla fart på mig och Olof. Hann med ett besök på biltema där de tydligen börjat med hästsaker om man nu kan kalla lite borstar för hästsortiment.

Blev ett besök på mc donalds också mycket nyttigt. Kan rekommendera den nya christmas burgaren. Den första hamburgaren som jag inte orkade äta upp. Mumsigt var det iaf. Jag funderar på lite små saker till Stella. Lite nya pannband som kan piffa upp och jag ska även titta på ett nytt träns till hacket. Blir en sväng om fåglasång på vägen hem :)

Av Alice - 13 december 2012 10:41

Idag är det -14 och det är snudd på för kallt för att rida. Något som däremot är ännu sämre är att Olofs kamera är hos mig och jag kan inte hämta den, det i sig innebär att det inte blir några snöbilder idag heller! Jag blir så trött!!

Av Alice - 13 december 2012 09:16

Usch vilken morgon, Bea är sjuk så nu bor jag hos Olof tills alla med säkerhet är friska. Jag vill under inga omständigheter bli sjuk! Igår red jag stellis en skritt runda med en del trav. Hon var otroligt spänd och tittig men gjorde det jag bad om och vänster var faktiskt riktigt bra igenom. Nöjd med henne ändå trots att hon såg spöken överallt. Idag hade jag tänkt att rida en liten mindre runda med lite klättring. Får dock se hur det blir med det. Jag ska med Olof till skolan och sen får vi se hur mycket klockan blir.


Var på jobbet nu på morgonen och hade möte. Trevligt att träffa alla. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards