Alice Cehlin

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Alice - 18 december 2012 18:02

Det är många som redan har det men ni som inte har det, ni borde skaffa det. Där kan man samla alla sina favoritbloggar och man ser uppdateringarna allteftersom istället för att gå in på bloggen 100 gånger/ dag. Mycket smart enligt mig. Där kan man också markera de som är ointressanta.

För bara någon dag sedan rensade jag bland ca 200 bloggar och sparade ca 30 som verkligen är läsvärda. På normala bloggar finns det en bloglovin knapp vilket man då kan välja. Finns dock inte här utan man får söka på min blogg :)

Mr

Av Alice - 18 december 2012 12:07

Jag har fått en del förfrågningar om jag inte kan skriva om tidigare hästar och lite mer information om hästarna som finns i stallet nu och visst kan jag det. Mr Loba Loba får börja. Mr har betytt jättemycket för mig och lärt mig massor. Mr var jag medryttare/fodervärd åt under ca 3 år och det var otroligt lärorikt. Han stod i det stallet jag var tidigare. Född 1990 om jag inte minns fel och maxad c-ponny. Korsning russ, travare. Mr är en otroligt märklig häst egentligen, pigg och tittig och känslig men samtidigt en otrolig läromästare. Jag fick lära mig att rida ordentligt, där gick det inte att åka häst.

 

Under tiden jag red Mr ställde vi upp i ett antal tävlingar i hoppning på lokalnivå till LB tror jag. Var med i div 2 ett år tror jag och sen utöver det massor av klubbtävlingar på LD/LC. I hoppningen var det bara att tuta och köra men det krävdes samtidigt att man höll om för när man minst anade det eller började slappna av för mycket la han in ett stopp. Alltid uppmärksam och målmedveten var ett mantra i mitt huvud. Jag var inte ett dugg intresserad av dressyr men en del träningar var vi på. Vi tränade även lite western och var med på lite långritter. En väldigt mångsidig häst som lärt mig otroligt mycket på alla sätt.

   

På en del sätt är Mr och Stella väldigt lika, Mr var inte super kul i stallet med att sadla och borsta och det är inte Stella heller. Varken Mr eller Stella tycker att mys och pyssel i flera timmar var/är kul. Därför kändes det också helt rätt med Stella från början, eftersom Mr betytt så mycket för mig var tanken att köpa en häst som i den mån det gick påminde så mycket som möjligt om Mr. Och det fick jag! 


Av Alice - 18 december 2012 09:11

Jag gillar inte HV polo! 

Alla har rätt till en åsikt och detta är min, jag skulle inte vilja lägga så mycket pngar på ett schabrak som är så mycket, för mycket.

   

Enligt mig är schabraken hemska. Jag gillar när det ät stilrent och mer elegant om man nu kan säga så. Mina JW-schabrak och schockemöhle är precis i min stil. Alla är vi olika. För ett tag sedan provade jag även en tröja från Hv polo och konsterade att den var för kort. Provade en annan modell och storlek och även den var för kort. Tanken kan ju varit att den skulle vara nerstoppad, men en magtröja har jag svårt att få ner i byxorna om inte byxorna sitter strax under armhålan. Nej det märket passade inte mig i modellen. 


 

Det finns dock ett undantag bland HV polos schabrak som jag mot förmodan skulle kunna tänka mig att köpa helst begagnat. Hööks sålde det innan men det var så längesedan jag var där så jag vet inte om de gör det fortfarande. Iaf detta schabraket är inte så otroligt utstickande och därför gillar jag det.  

Som en klok tjej säger " Jag rider inte bättre med märkesutrustning"

(Kanske borde jag ta mig i kragen och se till bättre ridning istället) 


Av Alice - 18 december 2012 08:25

Yes idag är jag feberfri! Ska ta mig till stallet och försöka göra något iaf. Halsen gör svinont fortfarande men är ändå bättre tack vara penicillinet. Som det ser ut nu blir det ingen ridning än på ett tag iaf. Jag är helt orkeslös men ikväll när mamma och jag tar in får hon nog gå på bandet eller nu när jag kommer upp får se lite.

Känns ändå bra att vara lite back on track!


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards