Alice Cehlin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alice - 14 augusti 2012 12:35

Sitter på jobbet och har precis avslutat min lunch som idag bestod av pasta och biffar, mumsigt. Stella har fått nya skor idag med sulor, så skönt. Kom dock på att det är större risk att hon trampar av sig dom men vi får väl se hur det blir. Jag har sjukt mycket att göra på jobbet men sen ikväll blir det längre tur med både Stella och tappi.

Av Alice - 13 augusti 2012 22:06

Godkväll gott folk och här kommer min sega uppdatering på Stella fronten. Att hon lever livet ute i hagen det går inte att undvika. Lerinpackning på hög nivå samt den klassiska kulan som man lätt ser efter några dagars vila. Idag blev det dock ändring på semestern. Mamma och Enzo höll oss sällskap lilla rundan och sen jobbade vi några varv på travbanan främst i galopp.


Ute i skogen var hon himla fin lite högre i formen och lyfte på benen fint. Slappnade av i traven och blev inte hängandes i mina armar. Galoppen var bra den också, ville dock dra iväg lite så mycket förhållningar och vänta. Jobbade på att ite överböja henne i högergalopp och det gick utmärkt. 


På travbanan jobbade vi med skritt på kortsidorna och en sida med ökning ta tillbaka innan kurvan och sen andra långsidan mer ihop plockat. Detta tyckte Stella var kul och var himla sammarbetsvillig och jag fick bra respons i både höger och vänster galopp. Så roligt att rida när Stella tycker det är kul. 

       

Tack mamma för fina bilder :)

Av Alice - 13 augusti 2012 13:23

Vilken dag vill bara gå och lägga mig igen. Jobbar sent och ska sedan hämta Olof som ska följa med mig till stallet. Inser att jag bara hinner en häst idag så det får bli köttbulle Stella. Ska rida på travbanan och ta bilder på mina inköp, det är vad som står på schemat ikväll.

Av Alice - 12 augusti 2012 19:20

Totalt fem påsar att packa ut från bilen plus två resväskor och småväskor. Sjukt att det kan bli så mycket av att bara shoppat en del och vara iväg i tre dagar. Jag är iaf mycket nöjd med mina inköp men eftersom hästavdelningen på Ullared var under min förväntning så blev det en tur till Ekohallen där det inhandlades svarta slit och släng skydd till Tappi och Stella samt en brun nosrem som jag länge letat efter. Det negativa var att det var silverspännen och kantiga då jag egentligen skulle haft mässing och rundade men skitsamma! (Det är bara vardags)


Jag har även handlat blå lindor, rosa schabrak till Tappi, skritttäcke i new market, två par ridbyxor, pikétröja, handskar och mycket mer. Det kommer bilder på det mesta men inte just nu då jag sitter hos Olof och ska snart äta. 

Jag fyndade även Hunter stövlar super billigt, inte ens Falsterbo var så billigt. 


Var uppe hos hästarna ikväll och kollade dem och de såg tjocka och glada ut. Imorgon blir det en tur med båda hästarna och på tisdag ska Stella skos och få sulor, vilket innebär att jag kan rida henne utan att oroa mig. Så skönt!

   

Av Alice - 12 augusti 2012 18:36

Vi körde från hotellet vid kl 10 och 30 min senare var vi på en gård med några kanoner på en stor grusplan, inte mycket att se. Men när vi kom innanför dörrarna blev det helt tvärtom, mycket autentiska miljöer och en bra utställning om kvinnans roll under andra världskriget och om koncentrationsläger.

Av Alice - 12 augusti 2012 09:16

Det bästa med hotell är helt klart frukosten, om man nu inte är van vid det utbudet. Det blev iaf rejäla frallor och yoghurt med mycket nötter mumsigt. Olof valde ett bord ute också så vi fick lite sol på oss. Vädret är underbart idag och museet med utställning från kallakriget blir sista anhalt på vår lilla trip.

Av Alice - 11 augusti 2012 19:45

Vilken härlig stad! Jag gillar den verkligen. Vi åt på en italiensk pizzeria ikväll och pizzorna var verkligen son Italiens, helt underbart goda! Jag vet inte om bilderna fungerar den förra gjorde det inte. Nu blir det duschen och sen film.

Av Alice - 11 augusti 2012 17:04

Nu är vi på hotellet i Helsingborg och jag är glad för att det bara är en natt inget topphotell precis. Vi shoppade idag också och fick med mig ett schabrak till tappi, ett par ridbyxor och lite annat tror att ni får mer bilder när vi kommer hem. Var en runda på hööks där jag köpte huvor svart och blå och ett par vantar på rean. Nu ikväll ska vi ut och äta och jag hoppas på något italienskt.
Olof utanför liahof som vi bodde på igår.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards