Alice Cehlin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alice - 26 augusti 2012 21:46

Har jag sagt att jag älskar min häst? Jag red henne en klätterrunda idag och redan från början var hon mjuk och tog bra stöd i munnen. Jag hade henne precis där jag ville ha henne. Så himla fin var hon min lilla Stella. I galoppen lät jag henne vara i en lite lägre form så hon jobbade igenom ryggen och bara jobbade på.


Stella tyckte det var riktigt kul och galopperade på bra utan att bli stark. Känns skönt att jag börjar få bukt med den starka sidan som hon visat nu ibland. Igår jobbade jag på travbanan med vänstergalopp och sen halt vidare i högergalopp och sen trav med tempoväxlingar. Skritt en bit och likadant igen. Det verkar iaf gjort susen med tanke på hur fin hon var idag.

     

Av Alice - 26 augusti 2012 21:39

Igår reds båda hästarna alltså Stella och Tappi. Red lilla rundan och sedan reds Stella på travbanan bara för att jag ville få igenom henne i galoppen. I skogen var Stella mycket finare än sist, hon lyssnade och var mjuk. Jag jobbade henne lite på volten för att checka läget och oj vilken skillnad. Nu var hon formbar och mjuk.


Tappi tog sin första riktiga galopp igår och det såg himla fint ut. Det roliga var att hon tog både vänster och höger. Hon verkar ha himla bra balans iaf för hon vinglade inte och hade koll på läget. I traven var hon också grymt fin och jobbade på riktigt riktigt bra i en bra form.

   

Gamla bilder. Är i stort behov av nya bilder men just nu är det dåligt på den fronten. Kommer troligtvis nya bilder imorgon.

Av Alice - 26 augusti 2012 16:46

Jag lever och har det bra fast ont om tid för bloggen tyvärr. Igår och idag jobbade jag 11-15 och idag dessutom lite längre. Jessica på jobbet fixade kebab så vi hade det riktigt mumsigt.

Igår var vi en sväng hos min syssling och åt gott. Har inte träffat han på länge så kul att prata lite.

Båda hästarna blev ridna igår också och det hade jag tänkt skriva ihop ett eget inlägg om. Nu blir det stallet igen och en klättertur med Stellis.

Av Alice - 24 augusti 2012 12:58

Schemat var fel det var alltså ingen föreläsning så det var jag och lärarna. En kvart innan avsagd tid hittade jag en lärare som kunde visa var salen var men det var dött. Iaf så hittar jag överallt nu och det är ju bra ;)

Sitter på tåget mot Olof nu tillsammans med alla mina påsar. Den som säger att jag är dålig på att motionera vankas det örfilar till. Har cyklat till bussen med handbromsen i och sen gått en mil från skolan till centrum. Så lagom svettig var jag.

Av Alice - 24 augusti 2012 12:58

Schemat var fel det var alltså ingen föreläsning så det var jag och lärarna. En kvart innan avsagd tid hittade jag en lärare som kunde visa var salen var men det var dött. Iaf så hittar jag överallt nu och det är ju bra ;)

Sitter på tåget mot Olof nu tillsammans med alla mina påsar. Den som säger att jag är dålig på att motionera vankas det örfilar till. Har cyklat till bussen med handbromsen i och sen gått en mil från skolan till centrum. Så lagom svettig var jag.

Av Alice - 24 augusti 2012 09:03

Tanken var att skritta, klättra lite och bara mysa runt. Nja kanske inte riktigt. Stella var så fin i skritten så jag travade lite, det skulle jag inte gjort. Fyrkantig giraff kan man säga. Det hick betydligt lättare än igår men mkt upprepande och beröm så fort hon försökte.

Jag gick in på en volt och efter ett varv var hon himla fin och mjuk i höger. Inte i vänster dock. Hon gick emot skänkeln och stretade. När hon var någorlunda fin och avslappnad slutade jag och skrittade hem. Nu blir det ett samtal till min dressyrtränare!

Av Alice - 24 augusti 2012 08:57

Idag är den där dagen som jag har sett fram emot med hatkänslor. Skola! Jag ska snart ta tåget och efter seminariet ska jag till Karlshamn i några ärenden. Ikväll blir det grillning och annat mys.

Av Alice - 23 augusti 2012 11:00

Halloj, en ny dag har tagit sin början och jag ska jobba. Gör mig inget just idag eftersom vädret har bestämt sig för att variera kraftigt mellan regn, åska och sol samt blåst.

När jag har slutat jobbet vid typ 19.15 är tanken att jag ska skritta Stella en runda. Tror hon kan ha en liten smula träningsvärk så det passar bra med skritt. Ev sover jag hos Olof och sen är det ju skola imorgon ( nervös )!!!!!!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards