Alice Cehlin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alice - 17 augusti 2012 21:40

Stella har fått en typ inbuktning på vänster sida på ryggen, konstigt med tanke på att sadeln ligger bra. Hon är inte ön eller liknande så får se hur det urartar sig.
Både Stella och tappi reds fram och tillbaka på hårdgrusväg. Stella var fin, inte ett dugg sne och loj utan framåt med bra tryck. Tappi var jätte fin också och rejält pigg.
Stella har fått ett nytt fin träns till prestigesadeln kommer bild senare. Ett brunt equest schabrak till tappi följde också med hem.

Av Alice - 17 augusti 2012 11:11

Solning och läsning på gång!

Av Alice - 17 augusti 2012 08:06

Godmorgon. Idag är det en ny dag och jag är ledig för första gången på fyra dagar. Jag åkte till stugan igår så är kvar här iaf till imorgon ( lördag).
Beatrice och jag ska ha en lugn dag med slapp och bad sen ska två hästar ridas idag och jag vill hinna träffa Linn idag också. Mycket att stå i!

Av Alice - 16 augusti 2012 22:11

Idag var fröken Stella inte samarbetsvillig. Hon tyckte att allt var bra så länge hon fick göra som hon ville det vill säga slänga omkring med huvudet och gå på sne. Efter mycket tempoväxlingar, förhållningar och sidvärtes blev sidorna mjukare och allt gick så mycket bättre. Hon var inte stark ens i galoppen och fick en bra känsla på slutet.

Av Alice - 16 augusti 2012 12:44

Dålig stil av mig att inte uppdatera men min mobil dog igår och hade ingen tillgång till dator. Det krånglade lite på jobbet så kom hem rätt sent. Tittade till hästarna och gav dom lite godis, Stella är så mysig, stod länge med huvudet i min famn och bara kelade. Var i stugan sen och åt mat med resten av familjen och sen kom Olof också.
Idag blir det en tur till fåglasång och sen ska båda hästarna ridas, lär få bli på travbanan nu när bockajakten har börjat.

Av Alice - 15 augusti 2012 14:08

Nu har typ halva dagen gått och jag vill bara hem. Inte för att jobbet är tråkigt eller så nej för att jag har så ont i mina axlar. Har slarvat med att gå till naprapaten så jag får väl skylla mig skälv?
Iaf så jobbar jag till 19.15 och sen ska jag till stallet men båda hästarna ska vila, hade egentligen behövt skritta dem en runda men vill gärna hinna träffa Linn innan hon flyttar. Så jag hoppas att Linn hinner träffa mig idag annars blir det bara slapp eller skritten.

Av Alice - 14 augusti 2012 21:54

Stella brunstar och är bästis med Tappi, underbart att hon är så mjuk och kelen av sig när hon brunstar. Ingen sur kärring här inte! Båda hästarna reds en klätterrunda med mycket backar och både Stella och Tappi flåsade rätt bra. Så skönt att kunna rida var som helst utan att tänka på stenar, nu har Stella nämligen en sula på den hoven där strålen är känslig. 


Stella gick jättebra idag. Jobbade på fint i formen och jobbade igenom hela kroppen. Puttade ut högerbogen lite titt som tätt och den får jag ständigt passa. Blev en del miljöträning då en hjullastare körde förbi oss och senare också två bilar med släp som innehöll brädor som flög iväg. 


Tappi såg jätte fin ut och jobbade på bra. Hon har verkligen mognat nu och tycker att allting är kul. Konditionen är inte på topp men det kommer med mer träning. Stella hade en martingal idag så det var lite lättare att reglera henne och hon blev inte stark heller. Däremot bockade hon för första gången med mig på ryggen. Hon gillade inte att behöva vänta när Tappi drog iväg och sen när hon väl fick kom ett litet glädje pip. 

       

Av Alice - 14 augusti 2012 21:50

Här kommer bilder på det jag köpte under vår lilla resa, det är saker från både Hööks och Ullared. Jag gillade kvalitén på ridbyxorna faktiskt och de håller måtten än så länge. Rätt kul att jag hittade en turkos piké på Ullared och den hade nästan samma turkosa färg som mina Hv polo ridstrumpor. Jag shoppade även ett gäng med strumpor och handskar som inte är med på bild.

                     

Schabraket och benskydden är till Tappi. Det ska även inhandlas ett brunt schabrak till tappi inom det snaraste. 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards