Alice Cehlin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alice - 8 augusti 2012 11:54

Just nu är jag mitt i skogen med mamma, Beatrice och enzo vi har cyklat hit och ska totalt cykla ca 3 mil. Det är fint väder och vägarna är underbara så det kommer bli en toppen dag.

Av Alice - 8 augusti 2012 09:22

Nu kommer min första egen ihop knåpade outfit collage. Jag är inte stolt men någon gång måste vara den första och min syster hjälper mig lite ibland. 

 

Av Alice - 8 augusti 2012 09:07

Godmorgon jag håller på att fixa en höstig outfit i ett collage,för det gör ju många andra och det kan ju vara kul med lite inspiration och dessutom ser man vad jag gillar om man inte redan vet det. Men det var ju inte det lättaste jag är nära på att ge upp och jag tror att det är första och sista gången jag knåpar ihop en outfit men man lär väl sig. Den kommer troligen upp här inom det snaraste. Dessutom är det något skumt med bloggplatsen för halva texten försvinner får se hur det ser ut när jag laddar upp. Ha en bra dag :)

 

Av Alice - 7 augusti 2012 22:13

Stella reds också på travbanan och var rätt stel i början. Jag kämpade med öppna och skänkelvikningar och fick till slut henne dit jag ville. Det blev rätt mycket galoppjobb med öka och minska och hon var stark, grymt stark men jag gav mig inte och på slutet var hon så himla fin :) blev inga bilder eftersom jag red i spöregn!

Av Alice - 7 augusti 2012 22:13

Stella reds också på travbanan och var rätt stel i början. Jag kämpade med öppna och skänkelvikningar och fick till slut henne dit jag ville. Det blev rätt mycket galoppjobb med öka och minska och hon var stark, grymt stark men jag gav mig inte och på slutet var hon så himla fin :) blev inga bilder eftersom jag red i spöregn!

Av Alice - 7 augusti 2012 21:29

Idag var första gången jag red på travbanan med tappi och hon var rätt stressad men när hon insåg att jag bara skrittade och inte hade några krav blev hon lugn. Red totalt tre varv och hon var mjuk och följsam. Travade en hel del och hon är så trevlig att trava och saktar ner så fort man ber om det. Jag är iaf nöjd med henne och hennes utveckling.

Av Alice - 7 augusti 2012 15:30

På med myskläder fika i soffan och titta på när regnet öser ner usch.

Av Alice - 7 augusti 2012 14:08

Nu regnar det igen, jag blir galen av allt detta regnande. Stellas stråle mjukas upp och blir trasig igen, travbanan blir nog tillräcklig för henne idag och jag hoppas att det inte kommer mer regn idag så att den hinner torka lite. Jag har nog fel. Tappi borde också ridas iaf en runda i skogen och Olof får nog följa med som stöd idag när det både regnar och blåser. 


Jag var så huslig av mig idag och har fixat med tvätt och gjort pannkakor, fast om man frågar Beatrice säger hon nog mer pannkaksröra. Ja jag får uppenbarligen träna på det där med pannkakor. kan även passa på att säga att nu är det bara 3 dagar till vi åker till Ullared. Längtar!

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards