Alice Cehlin

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Alice - 8 januari 2012 18:27

Jag har nu tittat igenom olika bloggar som hästmänniskor driver och kan konstatera ungefär samma sak. Hästmänniskor överlag tillhör nog klassen "snobbar", det är långt ifrån alla som tillhör den klassen men många. Men någonstans går ändå gränsen tycker jag. Jag underar bara hur föräldrar kan ställa upp och sponsra sina barn med en transport av lyxmodell och häst efter häst och det är inte ens barn vi pratar om utan vuxna människor? Jag får ibland höra att jag är bortskämd men alla mina saker jag har till stella har jag faktiskt köpt själv och de pengarna som jag lägger på hästgrejer tjänar jag själv ihop till. Det förklarar också varför jag inte har bråkdelen av så många märkesprylar som andra har, men jag lever ändå.

Då kom jag att fundera på beslutet som nu har lagts på is ang loggor och reklam på utrustningen till häst och ryttare. Tidigare var det snack om loggor på max 1x3 cm, alltså jätte litet. Hur gör alla ryttare som bara har schabrak med stora loggor på tex scapa. Detta kan inte användas i tävlingssammanhang, vilket är trist då de ändå kostar mycket. Övrig utrustning som tex vissa hjälmar, sadlar och benskydd kan kanske inte heller använadas. Däremot finns det massor av utrustning som är märkeslös som saknar loggor och reklam men det kan man ju inte köpa, eller? Jo visst kan man det, jag har jätte mycket som är märkeslöst och det fungerar lika bra det. Vissa saker kanske inte har samma kvalité men överlag är de bra.

Är detta beslut grundat från att alla ryttare ska ha samma villkor av utrustning så kan jag acceptera det, men ändå rätt sjukt. oftats kan man inte tumma på säkerheten och bra säkerhet kräver pengar och då med ett märke som i flera fall är större än man fick ha. Nu är detta beslutet lagt på is men det kräver ändå eftertanke.

Slut fundering: Om besultet går igenom 2014 eller när det nu blir, kommer hästutrustnings marknaden gå i taket, vad alla företag kommer tjäna pengar nu när alla måste ändra garderoben.  

Av Alice - 8 januari 2012 14:43

Idag trodde jag att jag skulle få sällskap men tyvärr så ställdes det in. Jag var så inställd på det och hade gått upp tidigt så visst blev jag besviken som bara den, men det blir väl andra gånger. Det tråkiga är bara att jag rider ju själv mestadels av dagarna i veckan och när man en gång bestämmer så blir det inställt. Jag trivs med att rida själv det är oftast lugnast jag kan göra det jag i vill i min takt och så men ibland är det roligare med sällskap så är det. Hästarna tycker också det är roligt och det blir en helt annan stämning.

Iaf så var jag ju ändå i stallet så jag red själv som vanligt. red en rätt lång runda var ute i 1,5 timme och höll högt tempo. Stella hostade lite idag men inget allvarligt. Hon hade jätte mycket energi så det var bara att köra på men naturligtvis så pausade vi och skrittade mycket också. Det blev mer "dressyr" över ridningen idag med lite förflyttningar och form, böja och ställa en hel del. Kändes fin och avslappnad. Fixade stallet också.

I eftermiddag och resten av kvällen ska jag plugga, hur tråkigt det än är måste det göras om jag ska fixa mina poäng och de bra betygen.


  

Veckans planering ser ut som följande:

Måndag: Paddocken markarbete.

Tisdag: VILA 

Onsdag: Skogen

Torsdag: Hoppträning :)

Fredag: VILA

Lördag: Skogen/ Travbanan

Söndag: Skogen/ Travbanan

Det ska bli jätte kul och komma igång med träningarna igen, det behövs något extra roligt om torsdagarna. Det jobbiga är bara att mitt nya schema är så himla tråkigt så det blir jobbigt att få ihop allting.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards