Alice Cehlin

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Alice - 13 januari 2012 20:07

Idag blev det stressigt värre. Jag slutade 10.30 och efter det blev det ett litet snabbt besök på maxi för att handla lite frallor och tomatsoppa, perfekt mat som går snabbt. Dessutom sken solen, himeln var blå och det var allmän vårkänsla. Sen ändrades det. Iaf så var jag i stallet och fixade det så det var klart när Hans skulle ta in stella. Det gick snbbt kanske rekordtid. Lagom till jag var klar rinde de från jobbet och undrade om jag kunde komma tidigare, självklart! Slängde i mig mat och bytte om och kastade mig i bilen. 

Pustade ut några timmar på jobbet och pratade mycket med pernilla, kul att träffa mina jobbakompisar lite. När jag sen skulle köra hem var det fullkomligt snöoväder, det var halt och snö överallt. Det känns inte jätte kul med tanke på min och stellas träningar som vi skulle ha i paddocken Men det ser ut som om det ska smälta bort till på måndag, hoppas det!

Nu blir det kvällen, jag jobbar hela helgen så ska försöka få ihop kalas, stall och ridning utöver det. Det kan bli tufft men det är jag van vid. Det lär ju inte bli lättare med åren. Nu ska jag bädda ner mig i soffan med Olof och titta på en bra film samtidigt som jag är drottning över chipsskålen :)

   

Av Alice - 13 januari 2012 11:16

Ungefär så kändes det efter gårdagens hoppträning. Ingenting stämde på sista rundan. Banan var uppdelad med cavaletti och hinder på långsidan vilket krävde en snäv sväng in från sarjen sen följde det ett hinder till studs på böjt spår och det gick jätte bra. På nästa sida var det ett räcke och sen en oxer med 6 galoppsprång emellan. Markarbetet i början kändes kanon bra det var inget dipp med nosen och rytmen satt likadant på det böjda spåret från båda hållen det gick skit bra och det kändes att det flöt på bra. Dock var jag något före henne ibland vilket jag måste jobba med. Höger galopp måste också bli starkare även fast det är en grym skillnad mot innan, det är främst min inverkan som måste bli bättre.

Sen till själva banan. Det var vingligt, jag gjorde för stora rörelser, måste hålla ihop henne bättre och våga låta henne fixa lite alltså inte lägga mig i för mycket. Jag hoppade sista linjen med räcke och oxer och då stämde allting men det är fortfarande sjukt mycket som jag måste jobba med. Men om allt bara hade rullat på hade jag inte haft så mycket att utveckla, jag har trots allt bara ridit stella 6 månader och vi har kommit en lång bit ändå. Inom ridning blir man aldrig full lärd det bara är så. Men just nu framöver blir det mycket markarbete och sitsträning. Får rida mycket utan stigbyglar eller barbacka. :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards