Alice Cehlin

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Alice - 21 januari 2012 17:02

Klockan 15 ungefär började det snöa som bara den, och just nu vill jag inte ha snö så är det bara. Nu när jag tog in stella tyckte jag hon haltade igen men det kan ha varit snöklumpar, men jag blev ändå ledsen. Back on track på som vanligt, tror ändå det är de som ligger bakom att det ändå blivit så bra som de är, iaf delvis. Som sagt är det ca 5 cm snö redan och det blev 50 km/h på vägen till Olof och vi som inte har bakhjulsdrift får nöja oss med hanbroms och låga växlar om det ska bli något sladd i kurvorna.

Snart är det så mycket snö så man kan åka skidor ;)   

Av Alice - 21 januari 2012 12:43

I brist på nya bilder har jag nu gått igenom samtliga album på datorn och laddat upp bilder till arkivet på bloggen. Det varierar mellan gamla, äldre och ännu äldre men det är iaf något som är på mig och lite hästbilder, mest på den tidigare ponnyn jag red.

Idag blev det en tur till stallet med Bea hon sprang en runda medans jag mockade och la in mat. Jag förstår inte hur hon har motivation till att ta på sig löparkläder och springa en sådär 5-7 km och ta tiden och ha motivation till att nästa gång hon springer förbättra den tiden, nej jag är en sån människa som tror att konditionen helt plötsligt bara finns där utan att behöva göra något, smidigt :)

Stella såg pigg ut idag vilket hon ifs har gjort hela tiden men benet såg bra ut idag, ingen svullnad alls typ och inte varmt. Hon får iaf vila idag och imorgon och sen på måndag ska jag börja skritta ut på henne så smått. Hon rör sig mycket i hagen så det inte blir tjockt igen. 

Bild från idag på Stella och sen Daffodil.

 


     

Sista bilderna på Enzo är från morgonens promenad vid ån.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards