Alice Cehlin

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Alice - 20 januari 2012 19:41

Vid mötet med stella idag tyckte jag att benet såg bättre ut än förväntat men ändå lite svullet, olof gick med henne lite och det syns ingen hälta i skritten men jag kunde se antydan till det i traven så det blev inget band för henne idag. Med förhoppningen om att hon skulle vara stilla och ta det lugnt i hagen tog jag in chris och började fixa henne. Den förhoppningen höll sig inte särskilt bra, hon busade rejält jag har inte sett henne bocka och galoppera så mycket på länge, och den hältan jag tidigare sett i traven var nu som bortblåst, hmm hur ska jag tolka detta? Iaf blir det vila från ridning helgen ut också om det inte ser ett mirakel med svullnaden men hon lär knappast inte vara lugn i hagen och det är ju ett tecken på att hon inte a så ont iaf. 

Det blev alltså en tur med Sugar Chris idag ett stort och stolt sto med mycket motor och egen vilja, dock gick det bättre än jag trodde. Det var flera månader sedan jag red henne sist och då var det mest för att kolla av henne. Hon är tidigare mycket riden men det vet man ju inte riktigt. Allt gick bra och jag red i ca 30 min en bra början det var bara skritt och olof gick med och höll henne i grimskaftet, det var mest en säkerhetsgrej då hon var spänd så det räckte och blev över. Jag provade att få henne dit jag ville och det gick rätt bra men hon kräver en bestämd ryttare som inte ger sig, det behöver väl kanske alla hästar mer eller mindre. Mitt mål är att försöka rida henne kanske 2 dagar i veckan och få henne tillräckligt bra så att någon annan kan rida henne.

     

Av Alice - 20 januari 2012 11:10

Idag är det världens konstigaste väder, halt som bara den ena stunden och sen lite snöstorm på det men andra stunden är det regn i luften, halkan är borta och solen tittar nästan fram. Jag har precis klarat av min enda lektion för dagen och hämtat mitt betyg i svenska, nöjd det är omöjligt att få högre betyg av den läraren så jag är helt klart nöjd! Var inne en sväng på jobbet också hämtade min lönespec och nu kan jag faktiskt köpa de där schabraken jag vill ha! Men jag kanske ska börja med att få stella frisk först? Iaf om det ser bra ut idag ska stellis få röra på sig på bandet och jag ska ev rida chris hon ska iaf få ha alla sakerna på sig och se hur hon reagerar, Olof är med som markpersonal så känner mig inte det minsta orolig. 

Nu ska jag fortsätta lyssna på Olofs kompisars spellista på spotify som innehåller högst ovanliga och roliga låtar. På något sätt känns det som om man reser en aning i tiden. :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards