Alice Cehlin

Alla inlägg under december 2012

Av Alice - 13 december 2012 13:16

Helt plötsligt blev det en himla fart på mig och Olof. Hann med ett besök på biltema där de tydligen börjat med hästsaker om man nu kan kalla lite borstar för hästsortiment.

Blev ett besök på mc donalds också mycket nyttigt. Kan rekommendera den nya christmas burgaren. Den första hamburgaren som jag inte orkade äta upp. Mumsigt var det iaf. Jag funderar på lite små saker till Stella. Lite nya pannband som kan piffa upp och jag ska även titta på ett nytt träns till hacket. Blir en sväng om fåglasång på vägen hem :)

Av Alice - 13 december 2012 10:41

Idag är det -14 och det är snudd på för kallt för att rida. Något som däremot är ännu sämre är att Olofs kamera är hos mig och jag kan inte hämta den, det i sig innebär att det inte blir några snöbilder idag heller! Jag blir så trött!!

Av Alice - 13 december 2012 09:16

Usch vilken morgon, Bea är sjuk så nu bor jag hos Olof tills alla med säkerhet är friska. Jag vill under inga omständigheter bli sjuk! Igår red jag stellis en skritt runda med en del trav. Hon var otroligt spänd och tittig men gjorde det jag bad om och vänster var faktiskt riktigt bra igenom. Nöjd med henne ändå trots att hon såg spöken överallt. Idag hade jag tänkt att rida en liten mindre runda med lite klättring. Får dock se hur det blir med det. Jag ska med Olof till skolan och sen får vi se hur mycket klockan blir.


Var på jobbet nu på morgonen och hade möte. Trevligt att träffa alla. 

 

Av Alice - 12 december 2012 07:46

Jag älskar verkligen denna tiden med all snö, tända ljus och julkalender. Underbar start på morgonen. Stella ska ridas idag troligtvis kommer vi att rida ut eftersom jag kan rida på travbanan någon dag när det finns sämre med tid.

Jag tror det blir någon kortare runda idag, Stella gick rätt hårt igår. Vi får se lite hur det blir.

Av Alice - 11 december 2012 18:18

Stella är här med inte till salu längre! Lill sessan skötte sig kalas idag. Stella har vilat nu i två dagar och kanske var det det som gjorde att hon fick en nytändning och dessutom hade jag hacket idag. När jag hängde fram hacket var det som att hela stella slappnade av, hon verkar verkligen inte gilla bett numera. Jag velade länge om jag skulle rida på travis eller ut i skogen, tillslut blev det skogen med argumenten att en pigg stella inte är jätte kul att rida på travis. Sen fik jag för mig att hon lätt surar ihop där pga jag blir sur också.. Ond cirkel det där!


Iaf var hon otroligt spänd till en början. Jag gjorde lite förflyttningar och på en grusplan gjorde jag åttor och det gick kalas bra. I traven var hon som en giraff men det släppte sen och till och med vänster var otroligt fin. Jobbade i backar sen i galoppen ch det var otroligt vilket tryck det var idag. Jobbade med vänstergalopp och fick bra respons. underbart när känslan finns där! 


Tog en extra runda för att skitta av. Underbara Stella!

 

Av Alice - 11 december 2012 16:16

Vilket himla väder med blåst och snö rena snöstormen. Var hos naprapaten tidigare idag, hade tre nya låsningar i nacken och rejäla knutor längs ryggraden. Troligtvis har det att göra med att jag försöker bli starkare i vänster för att kompensera när Stella blir stark.

Stella och tappi blev skodda idag och allt hade gått bra. Stella fick sina snösulor men tappi fick klara sig utan. Red ut med Stella idag mer om det senare. Olof är på träning ikväll så blir en lugn hemma kväll.

Av Alice - 10 december 2012 18:19

Idag har det vräkt ner snö och ska tydligen göra hela natten. Stella vilade även idag eftersom jag inte kan brodda runt om och dessutom blir det rejäla klumpar eftersom snösulorna inte sitter på än.

Har iaf haft en bra dag hos Olofs syster och barn. Lekt lite, åkt lite pulka och skottat snö. Underbart! Nu blir det mat med Olof och imorgon är det naprapaten som gäller på förmiddagen. Olof ska till skolan på eftermiddagen så då ska jag troligtvis rida.

Av Alice - 9 december 2012 23:30

Äntligen är snyggingen min hemma. Allt är som vanligt igen!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards