Alice Cehlin

Alla inlägg under december 2012

Av Alice - 22 december 2012 10:56

Jobb till 15 sen kommer Olof och stallfix.

Av Alice - 21 december 2012 20:57

Riktigt kass update idag! Är så sjukt mkt att plocka med och få fart på. Så är det när man är sjuk då blir det inget gjort och sen kommer allt på en gång. Jag har inte börjat med min skoluppgift och det gör mig aningens stressad men skit samma.

Idag har jag och bea varit hos mormor och morfar och fixat julstök och godis. En tradition som hålls vid liv. Sen fortsatte vi hemma så nu är lite klart iaf. Nu är det slapp hos Olof som gäller.

Av Alice - 21 december 2012 07:31

Inatt var det sagt att jorden skulle gå under men jag lever än iaf. Skönt. Igår fixade jag med Stella vilket var välbehövligt. Klippte allt hovskägg, kronränder och fixade manen. Hon var något svullen i höger fram och lite varm men jag red ändå skritt är bra för omloppet. Stella däremot tyckte inte att skritt räckte.

Hon var hur pigg som helst. Galopp på stället och vild trav ja jag hade inte en chans. Hon var iaf överlycklig och det är alltid kul när det är så. Kändes inte halt eller något utan kändes otroligt fin.

Idag ska vi till mormor och hjälpa till där och sen ta itu med allt här hemma. Mamma och pappa fick för sig att köpa massa nytt igår så nu är det kartonger överallt.
Bild på mina inköp igår, två spinningrings :)

Av Alice - 20 december 2012 07:59

Jippi äntligen känner jag mig bättre! Idag blir det en tur till stan ska shoppa en sista julklapp och se om jag hittar någon fin ring. Sen blir det stallet, min förhoppning är att kunna rida Stella något litet men fokus är ändå att pyssla om henne och fixa till hennes man och klippa henne lite. Känns bra detta :)

Av Alice - 19 december 2012 14:55

Jag som hade planer på att åka till stallet och borsta på stella och fixa med henne lite, fick snabbt skjuta det åt sidan. Kände mig jättekonstig och sjuk så snälla stallchefen får fixa stallet istället. Jag hoppas på att vara bättre imorgon så jag iaf orkar mysa lite med hästarna. 

 

Av Alice - 19 december 2012 09:18

Bara några få dagar kvar till julafton. Idag var det tänkt att jag skulle rida Stellis men jag har så grymt ont i halsen så jag hoppar det. Om jag mår bättre får det bli imorgon annars får hon klara sig till annandagen.

Hon behöver nog lite vila också. Igår var första dagen på ett tag som hon verkligen var glad att se mig. Ibland behöver de lite vila för att kunna påbörja något nytt även om Stella inte är unghäst.

Av Alice - 18 december 2012 18:02

Det är många som redan har det men ni som inte har det, ni borde skaffa det. Där kan man samla alla sina favoritbloggar och man ser uppdateringarna allteftersom istället för att gå in på bloggen 100 gånger/ dag. Mycket smart enligt mig. Där kan man också markera de som är ointressanta.

För bara någon dag sedan rensade jag bland ca 200 bloggar och sparade ca 30 som verkligen är läsvärda. På normala bloggar finns det en bloglovin knapp vilket man då kan välja. Finns dock inte här utan man får söka på min blogg :)

Mr

Av Alice - 18 december 2012 12:07

Jag har fått en del förfrågningar om jag inte kan skriva om tidigare hästar och lite mer information om hästarna som finns i stallet nu och visst kan jag det. Mr Loba Loba får börja. Mr har betytt jättemycket för mig och lärt mig massor. Mr var jag medryttare/fodervärd åt under ca 3 år och det var otroligt lärorikt. Han stod i det stallet jag var tidigare. Född 1990 om jag inte minns fel och maxad c-ponny. Korsning russ, travare. Mr är en otroligt märklig häst egentligen, pigg och tittig och känslig men samtidigt en otrolig läromästare. Jag fick lära mig att rida ordentligt, där gick det inte att åka häst.

 

Under tiden jag red Mr ställde vi upp i ett antal tävlingar i hoppning på lokalnivå till LB tror jag. Var med i div 2 ett år tror jag och sen utöver det massor av klubbtävlingar på LD/LC. I hoppningen var det bara att tuta och köra men det krävdes samtidigt att man höll om för när man minst anade det eller började slappna av för mycket la han in ett stopp. Alltid uppmärksam och målmedveten var ett mantra i mitt huvud. Jag var inte ett dugg intresserad av dressyr men en del träningar var vi på. Vi tränade även lite western och var med på lite långritter. En väldigt mångsidig häst som lärt mig otroligt mycket på alla sätt.

   

På en del sätt är Mr och Stella väldigt lika, Mr var inte super kul i stallet med att sadla och borsta och det är inte Stella heller. Varken Mr eller Stella tycker att mys och pyssel i flera timmar var/är kul. Därför kändes det också helt rätt med Stella från början, eftersom Mr betytt så mycket för mig var tanken att köpa en häst som i den mån det gick påminde så mycket som möjligt om Mr. Och det fick jag! 


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards