Alice Cehlin

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Alice - 5 februari 2013 15:15

Jodå bullar blev det och goda också. Mumsigt :)

Av Alice - 5 februari 2013 12:41

Med den inställningen åkte jag till lanthallen och köpte ingredienser till ett bullbak. Nu 30 min senare när degen är på jäsning är jag inte lika säker. Hmm brukar verkligen degen se ut såhär när mamma gör bullar? Knappast. Funderade på att röra ihop fyllningen men kom på att jag borde vänta och se om degen jäser överhuvudtaget. Jag brukar vara rätt bra på det där med bakning men bullar är något jag har dragit mig för, jag tror det är för att det är så krångligt och tar lång tid. Vad ska man göra under tiden allt jäser liksom? Ja allt som man inte hinner i vanliga fall kanske?! 


Om det är så att det blir bullar får frivilliga smaka...

Känns rätt bra idag ändå, Olof är dock lite krasslig. Vädret är trist men nja livet rullar på. Jag har bokat tid för stellas vaccination och för ovanlighetensskull kommer inte träningen i kläm. Yes! Imorgon ser det ut till att bli träning, jag hoppas inte det blir sämre väder bara. Grymt taggad iaf.

 

Av Alice - 5 februari 2013 08:36

Godmorgon alla fina. Idag är det en isig dag, igår hade vi oturen att få nästan 1 dm snö och sen smälte det och idag är det is. Jag har åkt hem till mig nu och det väntas frukost och Enzo promenad.

Stella ska ev skrittas en runda framåt eftermiddag/ kväll pga all is. Det är helt sjukt halt. Om jag stod på gårdsplanen åkte jag kana utan att göra något. Det är mina planer idag ha en bra dag.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards