Alice Cehlin

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Alice - 17 februari 2013 20:58

Här kommer ett gäng bilder från i morse när Enzo sprang på åkern, det var kalas dåligt ljus så de är långt ifrån 100 % Men skit samma. Jag är inget proffs och vill egentligen inte vara det heller. Det är våra fel och brister samt misstag som gör oss till människor. 

       

Av Alice - 17 februari 2013 19:58

Tappi gick både igår och idag och gjorde två fantastiska pass. Igår tränade vi intervaller och tempoväxlingar och idag blev det lite mer dressyrtänk. Igår var hon himla duktig och lyssnade kalasbra. Däremot hade hon himla svårt med att slappna av och gjorde det inte fullt ut förrän vi var ca 2 km från stallet. Då pustade hon ut och gick riktigt bra. Allt blirså mycket lättare om hon kan slappna av, synd bara att det inte kommer tidigare in i rundan.


Idag var det mer dressyrtänk och det gick riktigt bra. Tappi är otroligt cool och mycket bra på att lyssna så det gick bra. Det som är negativt är att hon gärna blir ivrig till att hjälpa till själv och då blir allt på en gång och då bllir hon bara stressad. Det finns liksom bara två lägen, antingen på eller av. Just nu ser man inga konkreta framsteg med henne mer än att det hon redan har i bagaget stärks och förbättras vilket i sig är en utveckling.

 

Av Alice - 17 februari 2013 19:47

Vilken skillnad det är att rida med hack och att rida med vanligt bett. Stella verkar verkligen gilla det tvådelade smala eggbettet. Igår var hon stark som en oxe och ville inte gå fram alls för mina hjälper utan kröp ihop och pep iväg. Tog inget stöd och var överall och ingenstans. Tillslut tog jag tag i mig själv och gjorde upp en plan och för varje framsteg blev det positiv respons. Tillslut var hon där jag ville och då gick det himla bra. Tränade lite intervaller och tempoväxlingar. Galoppen i sig är det inget fel på och inte traven heller.

 

Idag då var det en himla skillnad, idag var hon lösgjord nästan direkt och gick fram bra samt tog jämnt stöd. Jag har egentligen inget att säga om dagens pass mer än att det var otroligt bra och gav en härlig känsla. Idag var stella och jag verkligen ett ekipage och jobbade tillsammans. Jobbade på fin i galoppen och gjorde det hon skulle. 

 

Av Alice - 17 februari 2013 08:37

Jobbade igår och sen red jag båda hästarna super bra pass. Idag är det jobb igen 11.30-15 ska nog gå bra. Stella ska ridas efter det.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards