Alice Cehlin

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Alice - 19 februari 2013 21:25

Vilken energi jag har idag, red lång runda, gjort våfflor, bakat och tränat. Först nu sitter jag i soffan och tittar på John blund aka Leif GW. Gillar han starkt. Ätit god kvällsmat med fisk och ärtor vilket jag gillar nu har vi tagit fika och jag ska snart dra mig upp mot sängen, sjukt trött!

Av Alice - 19 februari 2013 18:00

Förutom att gå med Enzo, fotat lite, ridit Stella och fixat stallet har vi faktiskt bakat lite idag. Bakning är kul tycker jag. Det är något som ger så mycket, om man kommer hem och man möts av kanelbulls doft i dörren blir man genast på bra humör och glömmer lite av sina problem. Bakning ger mig energi och får mig att känna att jag har åsadkommit något bra och framförallt gott. Är magen glad är jag glad. Nu mera har jag börjat tänka om vad det gäller prioriteringar. Jag väljer hellre att göra saker som får mig glad och ger mig energi än att tampas med saker som egentligen bara är jobbigt och får mig på dåligt humör. Det gäller även människor, jag vill umgås och träffa människor som ger mig energi istället för att ta energi från mig. 

Dagens bakning blev chokladbollar.

     

Av Alice - 19 februari 2013 15:07

Idag tänkte jag att Stella skulle få ett bra pass i snö och backar, det var jag inte ensam om att tycka. Någon hade redan gjort upp ett bra spår och Stella tyckte det var jättebra, då blev det inte så jobbigt för henne. Följde sedan ryttarens spår och hittade en ny stig som är perfekt transportväg mellan två vägar som är hårt trafikerad med lastbilar och dumpers. Sånt gillar vi. 


På det hel taget var Stella jättefin. Var lite knackig att få mjuk i höger men det lossnade förvånansvärt snabbt och sen var det bara att tuffa på. Hon är inte tillräckligt stark än för att kunna sätta ihop riktigt i galoppen men det kommer. Rätt konstigt egentligen hur mycket de tappar på bara en månads vila. Traven var iaf helt outstanding idag otroligt luftig med bra power. Kunde bara sitta och le. I galoppen körde vi på riktigt så hon verkligen fick sträcka ut, det uppskattades mycket.

 

Av Alice - 19 februari 2013 15:03

Igår och i natt har det kommit ca 10 dm med snö, det innebär att det inte blir någon hoppträning imorgon. Skit också. Vi bor i en dal kan man säga, branta backar på båda sidorna och nu är backarna både isiga, snöiga och spåriga så vi tar oss ingenstans med en transport. Tråkigt men sant. Var ute i morse och tog lite snöbilder, tåkigt att det var grymt grått och trist därför är alla bilderna väldigt mörka men man kan ju låtsas att jag har gjort dem svartvita istället. 

     

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards