Alice Cehlin

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Alice - 25 februari 2013 19:33

Brandutb klar och jag är lite mer införstådd i det. Stella är riden och nu är jag hemma. Olof är på träning så får vänta med att träffa honom till imorgon. Kommer skriva mer om Stellas pass senare. Såg tre älgar på 20 meters avstånd rätt häftigt men Stella var vettskrämd.

Av Alice - 25 februari 2013 13:00

Dagligen kommer vi (alla människor) i kontakt med människor som inte kan eller vill låta andra människor vara i fred. Ibland handlar det om nyfikenhet, att snoka och vara allmänt frågvis och för många väldigt påfrestande. Ibland handlar det om avundsjuka, någon har det bättre än mig eller har det som jag alltid drömt om. Avundsjuka är något av det jobbigaste jag vet men jag kämpar även med det själv ibland. Vad man bör veta är att någon alltid har det bättre och då får man istället vara glad för det man själv har. Oavsett om en annan person kan ha det bra på ytan vet man inte alltid hur det är längst in. Var glad för det man har och se till vad som gör just dig glad och strunta i andra. Detta är lättare sagt än gjort men man kan försöka.

 

Avundsjukan går ibland över till ett annat steg nämligen ett dumt beteende som i många fall uttrycker sig på följande sätt: Taskiga kommentarer, börjar ta saker snatteri, eller att personen igonerar och trycker ner på saker. Det är jätte vanligt och lika hemskt varje gång. Varför kan inte människor acceptera att alla är olika och låta alla vara som de är? Det handlar inte om vem som är bäst eller presterar bäst, vi är alla lika egentligen. När det kommer till ekonomi och avundsjuka över pengar och saker brukar jag tänka så här: Hellre leva glad och fattig än som en ledsen miljonär. 

Tänk mindre på andra och mer på er själva, inte överdrivet men till en viss del. Det men inte vill dela med sig av är man inte tvungen att dela med sig av. Allting är våra egna beslut.

 


Av Alice - 25 februari 2013 10:17

Innan när jag gick på gymnasiet eller högstadiet eller vilken skola som helst var det en stor pers att ta sig upp på måndagen och gå till skolan. Det var egentligen inte själva måndagen som var jobbig utan att veta att nu är det 5 långa dagar kvar tills det är helg igen. Tanken på att gå 8-16 varje dag och göra saker som inte intresserar mig var hemsk. Nu däremot går jag med glädje till skolan för där läser jag och har föreläsningar som intresserar mig.


Det bästa med skolan är att allt ligger på mitt ansvar nu mera och jag har kanske föreläsningar ca 3 dagar i veckan. Idag var en sån dag där jag inte har någon föreläsning, utan kunde ligga kvar i sängen, äta frukost, läsa tidningen och gå med Enzo i solsken. Det är vardagslyx att kunna göra vad man vill av dagen. Jag har dock några måsten idag. Utbildning på jobbet kl 13 och sen ska stella ridas. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards