Alice Cehlin

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Alice - 22 februari 2013 22:52

Imorgon kommer bli en lugn dag hoppas jag. Känner mig lite små seg och nu har Olof och jag legat två timmar i bubbel mysigt. Jag behövde det för att värma mig har frusit hela kvällen.

Åt god lövbiff hemma med klyftpotatis, sallad och sweet chilisås sån perfekt fredagsmat enligt mig. Sämre kan man ha det. Om det funkar ska det komma ett antal bilder från dagens skidåkning.

Av Alice - 22 februari 2013 19:45

Idag var det en liten studsboll jag satt på. Stella var otroligt knixig med huvudet och bettet idag, något passade inte damen idag. Jobbad igenom henne och hon var otroligt fin och mjuk i bogarna, vilket kändes jättebra. Traven var också fin och tillslut tog hon ett fint stöd, men till en börja var det svårt.


När vi kom till galoppen kokade det över för lilla Stella. Hon satte huvudet i vädret och bar studsade fram, då tänker jag så det knakar på hur jag ska gå tillväga. Tillslut beslutar jag mig för att fatta galopp, göra halt när hon blir stark, fatta ny galopp, få en bra känsla, bryta av när hon blir stark, fatta ny galopp och fortsätta till en bra känsla. Jag varierade mellan höger och vänster. Jag fick en helt underbar känsla sista svängen och då svettades jag och stella lika mycket.


På vägen hem tänkte jag att jag skulle ta en ny galopp och då var det samma tjafs igen, då krävdes det dock bara en halt och sen börja om så var hon fin igen. Men tänk vad man behöver gå igenom innan den där känslan kommer fram. Men när känslan väl är där, då kan man leva på den ett bra tag. 

   

Hoppas det snart blir vår igen!  

Av Alice - 22 februari 2013 18:41

Idag var vi och åkte skidor på vångabacken. Det var bara tre nedfarter men det räckte såhär en dag. Jag kände att det var precis vad jag behövde såhär en gång denna vintern. Oavsett vad det gäller för sport eller något som man inte gör så ofta kan det vara bra att rostas av lite och få lite nytt ljus. Det var iaf en trevlig dag med bäst åkning på förmiddagen innan backarna blev uppkörda och isiga. Vi grillade korv och sen åkte lite till innan vi åkte hem igen.

     

Bilder från påsklovet i stöten 2012.

Av Alice - 22 februari 2013 07:47

För mig är en godmorgon att kunna kvar i sängen lite extra och kolla bloggar, Facebook och insta och bara ta det lugn. En god frukost utan stress, det är en god morgon. Men godmorgon är ju egentligen den frasen som kan göra att förutsättningarna för en bra dag blir bra.

Idag är det molnigt och vi ska iväg till en backe och åka skidor. Det som är mest nervöst är att det bara finns ankarliftar. Hur ska jag klara mig? Uppdaterar mer under dagen.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards