Alice Cehlin

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Alice - 10 februari 2013 21:03

Jag har som mål att de ska gå minst en klättrig runda i veckan och idag blev det så. Skrittade rätt länge som uppvärmning och Stella var på sitt hemskaste sätt, dragig och hängig samt tog bettet och kan själv ungefär. Jag försökte jobba igenom det med att ställa, böja och aktivera henne men utan framgång. I traven blev det mest rakt fram i ett för högt tempo. Då blev jag lite sur och tyckte att det räckte. Sen gick det himla fint i traven och sen var det dags för galopp. Det blev galopp i branta backar och eftersom att underlaget var halt behövde hon tempo så att jobba med formen var inte att tänka på. De jobbar med ryggen ändå i backar.

 

Tappi var otroligt pigg idag och himla fin, var inte alls så där okontrollerbar som sist och hon tog hjälperna fint och ville verkligen göra sitt bästa. Galoppen kommer mer och mer nu och hon sänker sig fint i traven. Hon gör det man ber henne om utan konstigheter och tycker att livet är allmänt på topp. Härlig inställning.

 

Av Alice - 10 februari 2013 19:57

Känns jätte jobbigt och konstigt att börja planera inför nästa vecka. Hur viktig är en planering egentligen? Jag brukar känna mig trygg av att ha något att falla tillbaka på och kunna organisera mig på. Det är Alice i ett nötskal, planering och organisation. Kommande vecka kommer iaf vara liknande denna med 4-5 ridpass för Stella och 2-3 för Tappi. 


Jag vill verkligen till ridhuset någon dag och jag hoppas att det kan passa någon dag i helgen men eftersom jag jobbar vet jag inte hur det ska gå. I kommande vecka behöver jag även hinna med lite klättring med både Stella och Tappi och Stella behöver jobbas igenom riktigt i dressyrtänk. Det är prio ett. Denna veckan har jag examinationvecka och det förväntas att jag ska skriva en labbrapport, så det MÅSTE jag göra! Lite jobb i helgen och sen ska jag fortsätta med mitt projekt i sadelkammaren.

Bilder på mormor och morfars hund Bonny stövar blandning

   

Av Alice - 10 februari 2013 18:13

Har varit uppe hos mormor och morfar idag fikat och gått en runda. Var evigheter sen jag var där och nu känner jag mig lite lugnare jag får så dåligt samvete för sånt.

Nu har precis hästarna blivit motionerade men det kommer i ett eget inlägg. Har även tagit lite bilder som också kommer upp senare. Är hos Olof nu men ska hem senare ikväll.

Av Alice - 10 februari 2013 11:20

Vilken bra start på morgonen, tittade först på sammansdraget från hoppningen igår. Kul att det går så bra för svenskarna nu och det hade varit himla kul att se hur det många det blir som tävlar här i april. Efter hoppningen satt alla bänkade framför svenska rallyt, jag som är biltjej ut i fingertopparna tycker att det är kul och skulle gärna vilja åka upp och titta på det i verkligheten till nästa år typ. Vad kan vara bättre än att se grymma bilar och fart i de Sveriges skogar...

 

http://www.google.se/search?q=peter+solberg

Idag väntas motion för Tappi och Stella en lite längre runda om allt går som det ska. Det borde gå bra men man vet aldrig. Jag håller på att organisera om i stallet och jag tror att det kommer bli kalasbra när jag väl är klar. Jag är rätt mycket för att organisera och hålla ordning och när det ä mycket saker tycker jag att det är ännu viktigare att allt har sin plats och att det är bra ordning. Fick  extra inspiration när jag var i Idas stall och såg hur bra ordning det var där.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards