Alice Cehlin

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Alice - 28 december 2011 20:47

Idag var det då dags för den stora dagen, pay and jumpen i Hoby. olof och jag åkte till stallet vid 12 och Snutt fixade Stella medans jag putsade det sista, även fast det inte är någon riktig tävling vill jag ändå att allting ska vara rent och fint. Olof badade halva stella (man, svans, huvud och ben) Sen ryktade han henne och gjorde henne så fin, tack älskling för hjälpen! Hon fick vara inne i några timmar som uppladdning. Det blev några timmars paus sen och sen tillbaka till stallet där det bara blev en sista puts och sen lastning.

Till hoppningen. Jag gjorde som jag brukade göra på tävlingen, skrittade mycket, lite trav och sen rätt mycket galopp i framåt tänk. Hoppade fram rätt lugnt med mest fokus på bra språng som är positiva. Första var 60 cm och det var inga problem det blev lite trav i mellan åt men hon hoppade bra, hon slarvade lite sa olof men det kan va för att hon tyckte det var lite lågt eller red jag dåligt;) Jag hade bara 3 starter före mig till 70 så skrittade henne och klappade om henne och sen hoppade jag 3 språng innan jag gick in på banan. Nu tuffade vi till oss och det var rätt galopp alla gånger nästan inget trav och kanon språng. Hon lyfte bra och fick anstränga sig lite mer, det känns jätte bra men tävlingar är inget jag kommer utsätta mig för i framtiden fy fan vad nervös jag är på bara såna här små saker.

Bilder från idag hittar ni på beas blogg.  http://youknowbea.devote.se/ 

Vill även säga grattis till Ronya som red jätte fina rundor med hennes Arab Larionow :)




Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards