Alice Cehlin

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Alice - 6 september 2012 22:24

Idag var det den stora dagen, första hoppträningen på ca 3 månader. Jag hade inga förväntningar bara att vi skulle ha kul.

I markarbetet var hon så himla fin och trevlig. Vevade med huvudet men så fort jag hade jämnt tryck i hand och red med benen lossnade det och hon var så himla fin! Jag var till och med nöjd med min ridning. Högergalopp var underbar.

Sen till hoppningen. Idag nöjde vi oss med höjderna 60-80 vilket Stella ignorerade. Det är inte lönt att anstränga sig enligt Stella. Hon slarvade gick emot skänkel och tjurade ihop. Hon är aldrig tittig men idag tjurade hon ihop på en vattenmatta som vi aldrig har haft problem med. Då blev jag sur, sa ifrån och Stella blev då sur på mig för att ja la mig i, hehe häst asså.

På slutet hoppade vi en bana med 10 språng och det gick klockrent förutom att det blev något vingligt och jag rider med för stora rörelser när jag vill korrigera. Är iaf nöjd :)

Av Alice - 6 september 2012 15:15

Här kommer en del av hoppbilderna som jag har valt ut från ca 500 st. En del är bra en del mindre bra, inte utifrån kamerans utan det är mig själv jag stör mig på.

           

När det är så här lågt anstränger sig Stella inte något vidare. Hon tycker det är lite små onödigt samtidigt som hon tycker det är himla kul. Första bilden är från första hoppet på ca 3 månader och där tog hon i och lite små studsade efter :) Söt häst.

Av Alice - 6 september 2012 15:10

Här kommer bilder från paddocken som snälla Olof har tagit. Det är enbart från framridningen eller vad man ska säga hoppbilderna kommer senare.

                       

Det finns massor att säga om min ridning utifrån biderna och jag tycker själv att jag lär mig genom att kolla på bilderna och kunna förbättra mig. Just nu är det mycket händer och min blick i fokus. Jag tycker att jag är något bättre med blicken när det kommer till hoppning men på det hela taget är det under all kritik! Mina hälar och axlar behöver också bli bättre men man kan ju ninte ändra på allt samtidigt.


Jobba vidare med lite i taget och hela tiden utvecklas det är väl det ridning handlar om för både häst och ryttare?

Av Alice - 6 september 2012 08:35

Godmorgon idag skiner solen men det är småkallt ute. Jag har skola 10-12 och ska ta tåget en timme senare. Ikväll är det hoppträning och jag är grymt taggad! Det va jätte längesen jag tränade så har väl egentligen inga mål om hur det ska gå.

Det är dagen och under dagen kommer det komma upp bilder från paddocken igår.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards