Alice Cehlin

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Alice - 23 september 2012 21:12

Idag var stella ute på en runda i skogen med mig. Jag hade dåligt med motivation så mamma följde med med Enzo. Vi har en svacka nu med det här med snedhet i nacken och pendlande med huvudet. Därför tog vi idag på ett gummiband för att få hjälp på traven och att stella fick lite extra stöd med formen. Detta hjälpte bra och efter halva rundan tog vi av det.


Pandlandet med huvudet fick jag inte bukt med just idag, även om jag tänkte på att ha bra tempo och rama in henne och ha ett bra stöd i handen samt vara stilla med händerna. Måste ha hjälp med det! Men i galoppen, så sjukt fin!! Ingen snedhet och bara helt avslappnad och rullade på i en fin, rund galopp med bra tryck. Så nöjd med Stellis!


Så klart inga bilder idag men tror Olof kommer vara med några dagar denna veckan och då kan det bli lite nya bilder vilket behövs.

 

Av Alice - 23 september 2012 20:25

Vilken usel uppdatering det var här då?! Jag har haft fullt upp denna helgen och jag har faktiskt inga krav på att jag måste blogga även fast jag inte vill tappa de få läsarna jag har. Igår var vi hos farfar på källen och fick smörgårstårta, mumsigt. Det regnade hela dagen så Stella gick på bandet och verkade trivas med att få stå inne och mumsa mat med de andra hästarna. Tappi frös av regnet och skakade, hon fick mysiga täcken på sig och mycket gos.


Idag har vi varit i potatislandet hela dagen och hjälp till uppe hos mormor och morfar. Mycket fridfullt och lugnt. Fick god mat som avslut på dagen. Red Stella på kvällen mer om det senare. :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards